رابطه بین شغل و چاقی که شاید ندانید

به گزارش بصیرنیوز،

این روز‌ها بخش اعظم زمان بسیاری از ما در محل کار و اغلب پشت رایانه‌ها سپری می‌شود.به نقل از سلامت نیوز  اگر برایتان سؤال است که چرا درحال اضافه وزن هستید این اتفاق را بی ارتباط با شرایط شغل خود ندانید. دانشمندان می‌گویند کار شما می‌تواند دلیل اضافه وزن باشد.

 

رابطه بین شغل و چاقی که شاید ندانید

 

مطالعه‌ای به تازگی نشان داده است که تقریباً یک سوم کارکنان بریتانیا بر این عقیده هستند که جنبه‌های مختلف شغل آن‌ها باعث شده است که وزن اضافه کنند. یکی از این موارد، شریک شدن در غذا‌های یکدیگر است.

با این وجود، اضافه کردن وزن به میزان کم صرفاً از تأثیری فیزیکی بر متخصصان سراسر کشور برخوردار نیست. از میان ۱۲۰۰ کارمندی که تأیید می‌کردند شغل آن‌ها منجر به اضافه وزن شده است، حدود ۷۶ درصد آن‌ها معتقد بودند که این امربه خوشحال نبودن آن‌ها منجر شده است.

به گفته مؤسس و مدیر سرپرست CV-Library برقراری توازن بین یک سبک زندگی سالم و شغل مطلوب بسیار دشوار است. سالم زندگی کردن گاهی اوقات می‌تواند خودش مثل یک شغل باشد بنابراین جای تعجب نیست که ببینید کار چطور می‌تواند بر عادات خورد و خوراک و ورزش کردن بسیاری از متخصصان کشور‌ها اثرگذار باشد.

البته دانستن اینکه چنین درصد بالایی از جامعه در نتیجه این اتفاق خوشحال نیستند نگران کننده است. اضافه شدن وزن قابل فهم است، به ویژه اگر تمام روز را پشت میز می‌نشینید و باخودتان در تقلا هستید که به باشگاه بروید یا پس از کار کمی ورزش کنید.

چند دلیل اصلی برای اضافه شدن وزن در محل کار وجود دارد که شما را شگفت زده نخواهد کرد: تمام روز پشت میز نشتن، مقصر اصلی شناخته شده است که ۵۰ درصد افراد آن را با اضافه وزن مرتبط می‌دانند. اما دلایل دیگر در این فهرست عبارتند از: نداشتن زمان کافی برای ورزش کردن، خوردن لقمه‌های ریز و مکرر در محل کار، خوردن بیش از اندازه ناشی از استرس کار و درنهایت، داشتن همکارانی که غذا‌های ناسالم به محل کار می‌آورند و شما را در آن شریک می‌کنند.

البته روش‌هایی نیز وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند با آن‌ها کارکنانشان را قانع کنند تا گزینه‌های سالمی را به عادات روزانه سبک زندگی خود وارد کنند. پیاده روی کردن تا محل کار یا دوچرخه سواری تا آنجا نقشه‌های خوبی هستند که همیشه به کارکنان برای حفظ تناسب اندام در طول روز کاری آن‌ها کمک می‌کنند.

علاوه بر اینها، غذا‌های نه چندان گران نظیر اسنک‌های سالم و ناهار‌های گروهی یا عضویت‌های نامحدود در باشگاه نیز روش‌های مثبتی هستند که شما را به عنوان کارمند تشویق می‌کنند که بیشتر مراقب اندام و سلامتی خود باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا