خوراکی‌های مفید برای در امان ماندن از آلودگی هوا

به گزارش بصیرنیوز،

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف برخی خوراکی‌ها در روزهای آلوده می‌تواند بسیار مؤثر باشد، گفت: افراد دارای مشکلات تغذیه‌ای در مقابل آلودگی هوا آسیب‌پذیرند.

تیرنگ نیستانی ، در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای جهت کاهش تأثیر مواد آلاینده بر روی بدن اظهار داشت: آلودگی هوا این روزها آنقدر شدت یافته که با تمهیدات تغذیه‌ای به سختی می‌تون با آن مقابله کرد، ولی باید توجه داشت که افراد دارای تغذیه نامناسب در شرایط آلودگی هوا آسیب‌پذیرند.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد در شرایط آلودگی هوا، مصرف مایعات را بیش از روزهای عادی مدنظر قراردهند، البته میزان دقیق مصرف مایعات بستگی به جنسیت، فعالیت فیزیکی و سن دارد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف مایعات به ویژه آب در افراد بالای ۶۰ سال بیشتر حائز اهمیت است، گفت: این افراد حساسیت حس تشنگی را نسبت به افراد جوان کمتر احساس کرده و حتی گاهی بدن دچار کم‌آبی شده ولی متوجه آن نمی‌شود.

نیستانی اضافه کرد: نوشیدن چای نیز در روزهای آلوده توصیه شده چرا که چای علاوه بر اینکه یکی از مایعات به شمار می‌رود حاوی آنتی‌اکسیدان است، ولی باید توجه داشت که در هر بار مصرف آن را با قند و شیرینی استفاده نکنند.

این متخصص تغذیه گفت: آلاینده‌ها، مواد سمی در بدن ایجاد کرده و مولکول‌های حیاتی را اکسیده می‌کند، بنابراین با مصرف آنتی‌اکسیدان که منبع اصلی آن در میوه و سبزیجات است، می‌توان اثرات زیانبار آلودگی هوا را کاهش داد.

وی گفت:‌ افراد بهتر است روزهای آلوده دو تا سه وعده مصرف سبزیجات را مدنظر قرار دهند، همچنین خود را کمتر در معرض فضاهای باز قرار داده و در منزل و محیط‌های سربسته باشند.

نیستانی بیان داشت: مصرف مکمل تأثیری در کاهش هوا بر بدن نداشته، ولی افرادی که مشکلات تغذیه‌ای و یا کم‌خونی دارند باید بیشتر مراقب سلامت جسمانی‌شان در هوای آلوده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا