احتمال بچه دار شدن در بیماران مبتلا به سندرم داون

به گزارش بصیرنیوز،

ولی در حقیقت بعدا مشخص شد تمام این بیماران که به سن بلوغ می‌رسند دارای احساسات و نیازهای جنسی هستند. مهم است بیان احساسات جنسی توسط این افراد مورد قبول خانواده و جامعه قرار گیرد و این را بپذیریم متناسب با سن، این بیماران دارای احساسات و نیازهای جنسی مثل افراد عادی هستند فقط ضریب هوشی آنها کودکانه باقی مانده است. این کودکان در سن بلوغ نیاز به آموزش‌های جنسی دارند و آنها مثل سایر افراد می‌خواهند مستقل زندگی کنند و خانواده تشکیل دهند.

در عین حال بیماران مبتلا به سندرم داون همان تغییرات فیزیکی و هورمونی که در سایر افراد اتفاق می‌افتد را در دوران بلوغ تجربه می‌کنند. یعنی این کودکان نیز مثل سایر کودکان به بلوغ رسیده و آن را پشت سر می‌گذارند. فقط بلوغ اجتماعی، ارتباطات اجتماعی و خود کنترلی در اینها با تاخیر و نیازمند حمایت از طرف خانواده‌هاست.

آیا دختران مبتلا به سندرم داون حامله می‌شوند؟

حدود ۵۰ درصد دختران مبتلا به سندرم داون بارور هستند و در اروپا و آمریکا همان تمهیداتی که برای جلوگیری از بارداری فرزندان دختر انجام می‌شود، برای این دختران نیز صورت می‌گیرد. روش جلوگیری از حاملگی که این دختران باید به کار ببرند بستگی به میزان تکامل هوشی و شخصیتی آنها دارد و باید عوارض روش‌های جلوگیری از بارداری نیز مد نظر قرارگیرد. این مهم است که دختران مبتلا به
سندرم داون دارای آموزش و حمایت کافی از طرف خانواده و جامعه باشند تا مورد سوء استفاده جسمی و جنسی قرار نگیرند.

آیا دختران مبتلا به سندرم داون دارای پریود طبیعی هستند؟

پریود در دختران و خانم‌های مبتلا به سندرم داون متفاوت از دختران و خانم‌های طبیعی نیست. معمولا در ۱۳ سالگی پریود می‌شوند، ولی به‌طور کلی در ده تا ۱۴ سالگی است. در بیشتر دختران مبتلا به سندرم داون، پریودها منظم است و اگر نامنظم باشد مثل هم سن و سالان طبیعی خودش خواهد بود.

اگر یک خانم مبتلا به سندرم داون حامله شود آیا فرزند او نیز مبتلا به سندرم داون خواهد شد؟

حداقل ۵۰ درصد خانم‌های مبتلا به سندرم داون دارای تخمک‌گذاری بوده و باروری خواهند داشت. حدود یک سوم تا ۵۰ درصد بچه‌هایی که از این مادران به دنیا می‌آیند دارای سندرم داون خواهند بود.

آیا خانم‌های مبتلا به سندرم داون دارای یائسگی طبیعی خواهند بود؟

این خانم‌ها نیز مثل سایر زنان سالم دچار یائسگی می‌شوند و معمولا یائسگی از سن ۴۰ شروع می‌شود.

آیا پسران مبتلا به سندرم داون نیز دچار فرآیند بلوغ مثل سایر پسرها می‌شوند یا نه؟

پسران مبتلا به سندرم داون همان تغییرات فیزیکی و هورمونی دوران بلوغ را کسب می‌کنند؛ به بلوغ جنسی و جسمی می‌رسند و تغییرات هورمونی دوران بلوغ نیز در آنها اتفاق می‌افتد، ولی شروع این روند کمی دیرتر از پسران سالم خواهد بود.

آیا مردان مبتلا به سندرم داون بارور هستند؟

اطلاعات در مورد وجود باروری در پسران مبتلا به سندرم داون خیلی اندک است و اصولا باید این گونه مردان را نابارور تلقی کرد. تاکنون فقط چند مورد نادر باروری در دنیا در مردان مبتلا به سندرم داون گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا