فرزندان کشور اجازه توطئه به دشمنان را نمی‌دهند/حفظ روحیه شهادت طلبی، راه برون رفت از خطر و تهدید

به گزارش بصیرنیوز، علی ربیعی دیروز (سه شنبه) ۱۲ دی ماه در یادواره سرداران و ۴۳ شهید سرافراز روستای ‘ ازباران ‘ فریدونکنار اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هر امر دیگری، یاد شهدا ضروری است چراکه امروز با نگاه به تحولات سیاسی بیش از گذشته به فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت نیازمندیم.

وی بر ضرورت گرامی داشت شهدا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: گرامی‌داشت شهدا یک ضرورت پرافتخار برای جامعه و ملت ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اتفاقات روزهای گذشته در کشور، تصریح کرد: برخی از دشمنان نسبت به اتفاقات روزهای گذشته ذوق زده شده‌اند اما آن‌ها باید بدانند که معترضان از فرزندان این کشور هستند و هیچگاه اجازه تحقق توطئه‌های دشمنان را نمی‌دهند.

ربیعی با بیان اینکه ما به خواسته‌های منطقی مردم احترام می گذاریم، گفت: دولت و مسئولان کشور به خواسته‌های مردم گوش می‌دهند و تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا آنها را محقق کنند.

وی وضعیت اقتصادی کشور را با وجود فشارهای وارده در سال های گذشته و تحریم‌های دشمنان در شرایط کنونی خوب توصیف کرد و اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی در یک منحنی خوب در حال حرکت است و به طور طبیعی هر تحول اقتصادی دو تا سه سال زمان نیاز دارد تا آثارش برای همگان مشخص شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل ذوق زدگی دشمنان در پی ناآرامی های اخیر را شکست آنان در جاهای دیگر دانست و اظهار کرد: شکست این کشورها از جمله آمریکا در سیاست‌های منطقه ای و موضوع برجام که حتی اروپا هم حاضر به همراهی با آن کشور نشد سبب شد تا آنان در تلاش برای سوءاستفاده از قضایای اخیر ذوق زده شوند.

ربیعی امنیت و انسجام اجتماعی موجود در ایران را مایه حسادت دشمنان دانست و افزود : به همین دلیل نیز آنان در قضایای اخیر تمام تلاششان را به کار گرفته اند تا انسجام اجتماعی جامعه ما را که یکی از ارکان مهم امنیت کشور است به چالش بکشند.

این مسئول صندوق‌های رای را موجب انسجام اجتماعی موجود در ایران دانست و گفت: امروز کشورهای کوچکی که در تمام دوران تاریخ حتی یک صندوق رای به خود ندیده‌اند، به دست و پا افتاده‌اند تا انسجام داخلی ما را که راه بی‌بدیل رشد و توسعه کشور است به خطر بیندازند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درخصوص اتفاقات کشور، خاطرنشان کرد: نصیحت من به رئیس جمهور کاسبکار آمریکا این است که برای شناخت ایران و ایرانی با بوش پدر و پسر ، با کارتر و با مشاوران ریگان روسای جمهوری سابق مشورت کند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که مردم ایران شهادت را به مثابه یک تفکر و روش‌زیست دنبال می کنند ، اظهار کرد: تمامی مسئولان در قضایای اخیر مقصرند و کوتاهی کردند و با پاشیدن بذر ناامیدی درست عمل نکردند.

وی راه برون رفت از خطرات و تهدیدات را حفظ روحیه شهادت طلبی و بازآفرینی و احیای منش و روش شهیدان دانست و افزود : ما به عنوان مسئولان جامعه از این موضوع غافل شدیم و اسطوره‌های خود را تکرار نکردیم.

ربیعی یکی از راههای تکرار روش و منش شهدا را به عنوان اسطوره‌های جامعه برپائی یادواره‌های شهدا دانست و گفت: این یادواره‌ها موجب می‌شود تا قدرت و مکنت به ارزش تبدیل نشود و انسان‌ها با آشنایی سیره شهدا به یاد این باشند که چگونه در این جامعه زمانی اسطوره‌هائی بودند که از بدنشان در میدان مین پلی می‌ساختند تا دیگران از آن عبور کنند نه این که امروز عده‌ای از شانه دیگران پلی برای رسیدن به قدرت و ثروت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا