شهردار فریدونکنار مطرح کرد

نبود زمین برای دفن زباله بزرگترین مشکل فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر،  علی خان بابایی در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: حدود ۳۵ تن در روز زباله در شهرستان فریدونکنار تولید می شود و به دلیل شناور بودن جمعیت به ۴۰ تا ۴۵ تن نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه زباله در فریدونکنار به صورت مکانیزه و دستی جمع آوری می گردد، تصریح کرد: حدود ۵۰ سطح زباله در ۴۰ روز اخیر در شهر نصب گردیده است هر چند که به دنبال مکانیزه کردن تمام سطل های زباله خودمان هستیم.

خان بابایی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل ما زمین دفن زباله است، اذعان داشت: ظرفیت این زمین در حال حاضر تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اتفاقاتی در استان رخ داد که از لحاظ ستادی به خوبی پیش رفت اما عملیاتی نشد، اگر آن اتفاقات ستادی و کارگروهی عملیاتی می شد ۷۰ درصد مشکل مازندران در این زمینه حل می گردید.

شهردار فریدونکنار اظهار داشت: این کار بزرگ از دست شهردار و شورای شهر خارج شده است مگر آنکه مسئولین استانی مصوبات کارگروهی را به اجرا درآورند.

وی عنوان داشت: برای حل این موضوع اگر زمینی در سطح شهرستان به طور موقت شناسایی شود شهرداری آمادگی دارد تا به کمک محیط زیست دفن بهداشتی زباله را انجام دهد.

خان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم زباله شهرستان، اظهار داشت: اقلیم مهمترین دلیل افزایش وزن زباله در شهرستان فریدونکنار نسبت به جاهای دیگر است، زباله در فریدونکنار در حالت اشباع قرار دارد و اگر از این شهر به جاهای دیگر برویم به حالت نیمه اشباع در می آید.

شهردار فریدونکنار ادامه داد: سرانه تولید زباله شهروند فریدونکناری در مقایسه با شهرهای دیگر بالا نیست و آب و هوا مهمترین دلیل افزایش تناژ زباله در این شهرستان است.

وی افزود: تولید شیرابه در فریدونکنار نیز در حد بالایی قرار دارد چرا که این موضوع نیز به اقلیم و اشباع بودن آن وابسته است، بنابراین مشکلات ما در همین حجم در مقایسه با شهری چون اصفهان بیشتر می باشد چرا که آلودگی در این شهرستان نیز بالاست و محیطی مناسب برای رشد میکروب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا