اختصاصی

کاهش ۱۴ درصدی طلاق در فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر،  رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار از کاهش ۱۳٫۶۸ صدم درصدی طلاق در این شهرستان در ۹ ماهه سال ۹۲ خبر داد.

قیصری در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار در سالن اجتماعات این شهرستان ضمن اعلام این خبر گفت: در فریدونکنار ۶۴۶ ولادت در سال ۱۳۹۱ به ثبت رسیده بود و این رقم در ۹ماهه نخست امسال به ۵۸۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت فریدونکنار در سال ۱۳۹۱ به ۵۹۰۱۷ نفر رسیده است، تصریح کرد: از ین تعداد ۲۹۹۴۴ نفر مرد و ۲۹۰۷۳ نفر نیز زن می باشند که از جمعیت ۳۶۹۵۱ نفری شهری ۱۸۷۴۴ نفر مرد و ۱۸۱۷۷ نفر زن هستند و از جمعیت ۲۲۰۶۶ نفر روستایی ۱۱۱۷۰ نفر مرد و ۱۰۸۹۶ نفر زن می باشند.

قیصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ابوالفضل، فاطمه و امیرعباس بیشترین نام های برگزیده کودکان از سوی والدینشان در فریدونکنار می باشد، گفت: امیر حسین، محمدطاها، حسین، نازنین زهرا، علی اصغر، یسنا، محمد حسین، علی، زهرا و محمد در رتبه های بعدی بیشترین نام ها در بین کودکان فریدونکناری می باشد.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار با اشاره به افزایش وفات در سال ۱۳۹۲ در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ در فریدونکنار ۲۴۸ نفر دار فانی را وداع گفته اند اما در ۹ ماه سال جاری ۲۵۲ وفات ثبت شده است.

قیصری با اشاره به اینکه ۴۴۴ مورد ازدواج در سال ۹۱ به ۳۹۷ ازدواج در ۹ ماه سال ۹۲رسیده است، اظهار داشت: ۱۹۰ مورد طلاق در سال ۹۱در فریدونکنار ثبت گردید که در سال جاری تا به این لحظه به ۱۶۸ مورد رسیده است و تقریبا کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای فراهم کردن شرایطی است که دولت ها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته به مردم ارائه دهند، اذعان داشت: این امر در سالهای اخیر به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته و دولتمردان هوشمند نیروهای خود را در راه تحقق چنین شرایطی بسیج کرده اند.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار ادامه داد: سازمان ثبت احوال با تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیتی و همچنین صدور کارت شناسایی ملی نقش مهمی در فراهم سازی زیرساخت دولت الکترونیک داشته است.

قیصری افزود: سازمان ثبت احوال کشور تهیه انواع آمارهای انسانی در امر نوسازی و بهسازی نظام اداری در راستای پاسخگویی کارآمد به نیازهای اجتماعی و اختصاصی نقش مهمی در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: بروز بودن اطلاعات وقایع حیاتی چهارگانه، دریافت اطلاعات از سایت ثبت احوال، خدمات سریع و به روز به ارباب رجوع حتی اشخاصی که محل صدور شناسنامه از استان دیگر یا شهری دیگر باشد از مهمترین خدمات دولت الکترونیک است.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار بیان داشت: خدمات سجلی چون شناسنامه و کارت شناسایی ملی پیدا شده، درخواست تغییر نشانی کارت شناسایی ملی، درخواست صدور گواهی تجرد، پیگیری درخواست صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام خانوادگی، پیگیری وضعیت صدور کارت شناسایی ملی، رهگیری درخواست های هموطنان خارج از کشور و درخواست صدور گواهی فوت از جمله دیگر خدمات دولت الکترونیک است که بدون مراجعه متقاضی به ثبت احوال و از طریق اینترنت صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا