به گزارش بصیر

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش بصیر به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت به رغم اختلال در عرضه نفت آفریقا و افزایش قیمت فرآورده های نفتی در آمریکا امروز کاهش یافت و به ۱۱۱ دلار در هر بشکه نزدیک شد.

افزایش تنش در سودان جنوبی و نگرانی از کاهش تولید نفت در این کشور ، علاوه بر کاهش تولید نفت لیبی موجب بروز نگرانی هایی در جانب عرضه شده است. همزمان با ادامه اعتصاب در دو پالایشگاه فرانسوی، قیمت بنزین و نفت کوره در آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به ۱۱۱ دلار و۹۸ سنت در پایان معاملات روز پنجشنبه که بالاترین رقم از ۳ دسامبر تاکنون بود، امروز با ۳۴ سنت کاهش به ۱۱۱ دلار و ۶۴ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز پس از رسیدن به قیمت ۹۹ دلار و ۷۷ سنتی که بالاترین رقم در طی بیش از دو ماه گذشته بود، با یک سنت افزایش نسبت به جلسه قبل به ۹۹ دلار و ۵ سنت رسید.

در آستانه انتشار آمار حجم ذخایر نفت خام آمریکا در اواخر امروز، انتظار می رود دامنه تغییرات قیمت نفت محدود به یک دلار باشد.

ماساکی سوئه ماتسو، تحلیلگر بازار نفت در ژاپن گفت، «بازار در برابر برداشتن سود (توسط سرمایه گذاران) که می تواند قیمت را کاهش دهد، آسیب پذیر است.»

بر اساس اظهارنظر تحلیلگران، انتظار می رود میزان ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد و ذخایر بنزین این کشور ممکن است شاهد افزایش باشد.

تجار اکنون در انتظار گزارش اداره اطلاعات آنرژی امریکا در مورد میزان عرضه و تقاضا در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان هستند.

اما گزارش انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که همزمان با افزایش تولید پالایشگاه ها، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به صورت غیرمنتظره ای ۷۱۶ هزار بشکه افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا