واکنش فرماندار فریدونکنار به اظهارات حجاریان

حجاریان به دنبال تئوریزه کردن دیکتاتوری دولتی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، علی قاسمی در جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: حماسه ۹ دی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران است و در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی یک شاخص است، اذعان داشت: ۹ دی شاخصی برای شناخت نیروهای انقلابی، نیروهای ولایتی، کسانی که به مردم اعتقاد دارند و مردم سالاری دینی است.

قاسمی تاکید کرد: اگر کسی می گوید که از نیروهای انقلاب است باید از فتنه ۸۸ اعلام برائت کند، در واقع ۹دی به عنوان شاخص برای اعلام برائت از فتنه ۸۸ است، این روز زمان هم نمی شناسد و با تغییر دولت ها هم جا به جا نمی گردد و در تاریخ این کشور ماندگار شد.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه از حماسه ۹ دی استمرار بصیرت را می آموزیم، عنوان داشت:برای ماندگاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره نیاز به بصیرت است.

قاسمی افزود: تدبیر در درون بصیرت است، بصیرت یک مفهوم فراخی است که حتی تدبیر در درون آن است، با بصیرت فرهنگ شهدا استمرار می یابد، ماندگاری انقلاب بیشتر می شود و اگر در این بخش مراقبت نشود ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

وی با اشاره به صحبت های حجاریان مبنی بر ایجاد زمینه و شرایط برای امکان انحلال مجلس از سوی دولت، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که مگر آقای حجاریان در دوره اصلاحات دم از دموکراسی نمی زد و از مردم سالاری و اراده مردم در آن دوران صحبت نمی کرد، چطور شده است که ایشان از انحلال مجلس سخن می گوید.

قاسمی تصریح کرد: آیا این ایده به سمت قدرت گیری دولت نسبت به سایر قوا و دیکتاتوری دولتی پیش نمیرود، این افراد در زمان اصلاحات به بهانه جمهوریت خواهی کشور را به سمت نا امنی بردند و می گفتند در نظام جمهوری اسلامی نسبت به مردم سالاری، جمهوریت و دموکراسی بی مهری می شود، این ها سخنان این آقایان در دوران اصلاحات است.

وی بیان داشت: اما امروز می بینیم که همین فرد بحث انحلال مجلس را مطرح می کند، مگر مجلس برآمده از متن مردم و عصاره ملت نیست، مگر حضرت امام نفرمودند که مجلس در راس امور است، چه شده است که به دنبال تضعیف مجلس هستید، البته ریاست محترم جمهور به این اظهارات واکنش نشان دادند که این نوع تفکر همانند تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.

فرماندار فریدونکنار در ادامه تصریح کرد: حجاریان با این ایده به دنبال ایجاد چالش و مشکل برای دولت اعتدال است.

قاسمی ادامه داد: همچنان جامعه ما نیاز به استمرار بصیرت دارد و ملت باید در میدان باشد و پیوند ملت با ولایت موجبات ماندگاری انقلاب است و امروز آقای حجاریان با این ایده به دنبال تئوریزه کردن دیکتاتوری دولتی هستند.

وی افزود: در مواضع این افراد پارادوکس و آشفتگی مشاهده می شود، این صحبت ها نشان می دهد که اصلا به مردم و رای آنها اعتقادی ندارند و بر اساس شرایط زمانی بحث هایی را مطرح می کنند و به دموکراسی و مفهوم جمهوریت ایمان ندارند، اگر زمانی به نفعشان باشد از جمهوریت و مردم می گویند و اگر به نفعشان نباشد از امکان انحلال مجلس توسط دولت دم می زنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: رویکرد این افراد به جمهوریت، رویکردی منفعت طلبانه و ابزاری است و بر اساس منافع و مطامع سیاسی سخن می گویند و متاسفانه حجاریان از اندیشه های روشنفکران غربی ارتزاق می کند و خود فاقد نظریه بومی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا