توهین های جدید مشاور رئیس جمهور به ملت ایران

سریع القلم: مردم ایران حسودند

به گزارش بصیر به نقل از دانا، در پی توهین های گسترده محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور به جامعه ایران، این شخص اخیراً در مقاله ای با روش دیگری به مردم ایران توهین کرده است و شعور و عقل مردم را زیر سوال برده است.

سریع القلم در این مقاله گفته است: به عنوان کسی که فرصت مشاهده و مطالعه از نزدیکِ ۱۱۴ کشور جهان را طی ۲۸ سال گذشته داشته‌ام معتقدم باید حسادت را در جامعه خودمان درمان کنیم چون افراد خیلی به هم حسادت می‌کنند.

وی می افزاید: ده‌ها بلکه صدها مصداق وجود دارد که توانایی‌ها و کیفیت‌ها در جغرافیایی خاص قرار دارد. به نظر می‌رسد مخالفت با غرب در جامعه ما کمتر ریشه‌های فکری دارد بلکه بیشتر جنبه‌های روحی و روانی دارد.

مشاور رئیس جمهور اظهار می کند که استقلال سیاسی با سخنرانی و تظاهرات و راهپیمایی به دست نمی‌آید بلکه فرآیند بسیار طولانی است که ما هنوز در ابتدای نظری آن هستیم.

این اظهار نظر ها در حالی است که وی چندی پیش در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت که این اظهارات واکنش های اعتراض آمیز زیادی را در پی داشت.

سریع القلم پوپولیسم را یک ویژگی برجسته در ایران دانست بود و ضمن زیر سوال بردن تربیت ایرانی گفت: تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست 

مشاور رئیس جمهور در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

یا یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

این اظهارات وی اعتراض تاکسی ران ها در سراسر کشور را به همراه داشت تا جایی که برخی از آنها بیانیه ای را در این خصوص منتشر کردند و برخی دیگر نیز در جلوی فرمانداری ها تجمع کردند.

تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار عذرخواهی سریع القلم از مردم شدند.

متأسفانه عدم برخورد با وی از سوی مسئولان در خصوص اظهار نظرهایی که ریشه غربی داشته و با هدف توهین به مردم منتشر می شوند باعث شد تا این شخص نه تنها از مواضع خود کوتاه نیامده و عذرخواهی نکرده؛ بلکه هر روز توهین های جدیدتری را به مردم روا دارد.

مسئولین باید در نظر داشته باشند که توهین به مردم اعتراض های مردمی را در پی خواهد داشت که این اعتراض ها باعث سوء استفاده های غرب از کشور شده و همچنین قدرت بین المللی  ایران را به خطر می اندازد.

اگر سریع القلم با آگاهی از این موضوع چنین آزادانه افکار غربی خود را در قالب توهین به مردم منتشر می کند، قطعا به دنبال تخریب چهره ایران در جامعه بین الملل است؛ اما اگر بدون اطلاع این کار را انجام می دهد باید هرچه سریعتر از ملت ایران عذرخواهی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا