با این راه حل‌ها اسهال را به سرعت درمان کنید

به گزارش بصیرنیوز،

اسهال یکی از عوارض آزاردهنده سیستم گوارشی است که هر کسی در هر زمانی ممکن است تجربه کرده باشد.به نقل از فوت و فن علائم اسهال شامل مدفوع شل و آبکی همراه با انقباضات ناجور و ناراحت‌کننده شکمی است.

 

با این راه حل‌ها اسهال را به سرعت درمان کنید

 

اسهال منجر به رفتن مداوم و زود به زود به توالت می‌شود، زیرا مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که هضم کرده‌اید به سرعت از طریق روده و مدفوع از بدن دفع می‌شوند. ویروس و باکتری، سندروم روده تحریک‌پذیر، مصرف دارو‌های خاص و عدم تحمل لاکتوز برخی از عواملی هستند که منجر به بروز اسهال می‌شوند.

اگر مبتلا به اسهال شده‌اید، باید حتماً بدن خود را به خوبی آب‌رسانی کنید، زیرا در زمان ابتلا به اسهال میزان آب و نمک زیادی از بدن شما دفع می‌شود.

برای درمان اسهال، اول از همه باید علت ابتلا به آن را بیابید و از عوامل مبتلاکننده دوری کنید. اگر با مصرف لبنیاتی مانند شیر و پنیر مبتلا به اسهال می‌شوید، شما دچار عارضه‌ای به نام عدم تحمل لاکتوز هستید.

از دارو‌هایی ماننند پپتو بیسمول استفاده کنید. پپتو بیسمول اسهال را تسکین می‌دهد و علائم آزاردهنده درد‌های شکمی را آرام می‌کند.

بدن خود را به خوبی آب‌رسانی کنید. جایگزین کردن مایعاتی که بدن شما در نتیجه اسهال از دست می‌دهد بسیار اهمیت دارد. با نوشیدن آب یا نوشیدنی‌های جایگزین‌کننده الکترولیت از کم‌آب شدن بدن پیشگیری کنید.

اگر پس از طی چند روز، اسهال شما قطع نشد، به پزشک مراجعه کنید تا ببینید دلیل آن چیست. در صورتی که در مدفوع خود خون مشاهده کردید، حتماً فوراً به پزشک مراجعه کنید و مشکلتان را سریع درمان نمایید.

هشدار

از مصرف غذا‌هایی تند و ادویه‌ای، مواد لبنی و غذا‌های چرب در زمان ابتلا به اسهال پرهیز کنید. این غذا‌ها می‌توانند روده شما را تشدید کنند و علائم را بدتر و مدت بهبود شما را طولانی‌تر کنند. رژیم غذایی ساده‌ای را پیش بگیرید تا زمانی که اسهال شما به طور کامل از بین برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا