فتاح: ۱۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش بصیرنیوز،

رئیس کمیته امداد کشور گفت: طی دو سال گذشته ۱۵ درصد از جامعه تحت پوشش این نهاد که خودکفا و توانمند شده‌اند، کاهش یافته است.
پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه (۱۱ بهمن) در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: بحث اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها مهمترین ماموریت کمیته امداد است.

وی افزود: سال گذشته در استان کردستان از محل منابع دولتی و کمیته امداد در مجموع ۴۰ میلیارد تومان سهمیه وام‌های اشتغالزایی داشتیم که ۱۰۰ درصد آن جذب شد.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه امسال میزان این منابع دو برابر شده است، عنوان کرد: تاکنون در ۱۰ ماهه امسال ۵۵ درصد منابع بانکی در کردستان جذب شده است و امیدواریم ۴۵ درصد باقیمانده آن هم تا پایان سال جذب شود.

وی همت مسئولان ارشد و بانک‌های عامل استان را در تحقق این امر ضروری دانست و ادامه داد: اگر این میزان منابع به صورت کامل محقق شود بالغ بر ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در کردستان می‌توانند از وام‌های اشتغالزایی استفاده کنند.

۲ برابر شدن میزان بودجه وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد در کشور

فتاح اعلام کرد: در بودجه سال ۹۶ مصوب مجلس و ابلاغیه دولت، بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان بودجه وام قرض الحسنه اشتغالزایی داریم که سال ۹۵ یک هزار میلیارد تومان بود و در واقع امسال بیش از دو برابر شده است.

وی بیان کرد: ما در سطح کشور حدود ۶۵ درصد این مبلغ را تاکنون جذب کرده ایم که در کردستان تاکنون حدود ۵۵ درصد بوده است و تا آخر فرودین ماه برای جذب این وام‌ها فرصت داریم

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: اگر ۱۰۰ درصد این وام‌ها جذب شود در کشور بالغ بر ۱۴۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد و این افراد تا دو الی سه سال آینده از چرخه حمایت این نهاد خارج خواهند شد.

همکاری بانک‌ها با کمیته امداد رضایت بخش بوده است

وی در ادامه همکاری بانک‌ها در این زمینه را در سطح کشور رضایت بخش عنوان کرد و گفت: سال گذشته در سطح کشور ۱۰۰۰ میلیارد تومان با مصوبه مجلس، سهیمه وام داشتیم که توانستیم بیش از این میزان و بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان را جذب کنیم.

فتاح بیان کرد: در استان کردستان هم وضعیت همکاری بانک‌ها با کمیته امداد خوب بوده است و امیدواریم استان بتواند سهمیه امسال خود را به صورت کامل جذب کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه بنای کار خود را در این نهاد بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان قرار داده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در طول دو سال گذشته ۱۵ درصد از جامعه تحت پوشش این نهاد که خودکفا و توانمند شده‌اند، کم شده است.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: جذب مددجوی جدید هم که واجد شرایط تحت پوشش قرار گرفتن این نهاد باشند همچنان ادامه دارد.

تحقق ۱۰۰ درصدی هدفگذاری کمک‌های مردمی تاکنون

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد میزان کمک‌های مردمی در ۱۰ ماهه امسال، ذکر کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته امسال نسبت به سال گذشته می‌بایست ۲۰ درصد کمک‌های مردمی افزایش پیدا کند که در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۰ درصد هدف ما و حتی بیشتر هم محقق شده است.

فتاح ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک به عناوین مختلف از مردم جمع‌آوری شده است که در دو ماه باقیمانده سال هم این میزان کمک بسیار بیشتر خواهد شد.

وی در پایان به اهمیت اجرای طرح سرپناه هم اشاره و خاطرنشان کرد: کمک به اسکان مددجویان امر بسیار مهمی است که کمیته امداد آن را دنبال می‌کند؛ در بودجه سال ۹۷ بندی آمده که براساس آن دولت در سال آینده موظف شده است که ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل کمیته امداد دهد تا به جامعه هدف خود اعطا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا