نیمی از ایران همچنان درگیر برف و کولاک

به گزارش بصیرنیوز، چند روزی می شود که از بارش برف شدید در استان های کشور می گذرد ولی عملکرد ضعیف مسئولینباعث شده تا رفت و آمد در جاده ها برای مردم دشوار کرده است.

مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۱۴ استان کشور امدادگران در حال امدادرسانی در حوادث برف و کولاک هستند، اظهار داشت: بیشترین تقاضای ما از مردم، آمادگی در زمانی است که هشدار درباره وقوع حوادث به دلیل برف و کولاک داده می‌شود.

برف و کولاک در جاده های کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تأکید به اینکه در مواقعی که هشدار حادثه به‌دلیل هوای سرد و بارش‌ها داده می‌شود مردم باید در زمان مسافرت و تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ملزوماتی همراه داشته باشند، گفت: براین‌اساس مردم باید زنجیر چرخ، پتو، مقداری غذای خشک و بیماران نیز حتماً داروی خود را همراه داشته باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه از مهمترین مشکلات در امدادرسانی در مواقع برف و کولاک، همراه نداشتن زنجیر چرخ توسط سرنشینان خودروها است و از طرفی نیز برخی از آنان بستن زنجیر چرخ را نیز نمی‌دانند.

به گزارش هلال احمر در این رابطه سلیمی در مطلبی دیگر نیز با ابراز اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر از روز ۵ بهمن ماه اقداماتی را برای کمک به شهروندان گرفتار در برف و کولاک داشته‌اند افزوده است: از روز ۵ بهمن ماه تا ساعت ۶ صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه، ۲۲ استان متأثر از برف و کولاک بوده و خدماتی از سوی نیروهای هلال احمر به شهروندان این مناطق ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به استان‌هایی که طی روزهای گذشته درگیر برف و کولاک بوده‌اند، اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، قم، همدان و مرکزی از جمله استان‌هایی هستند که طی روزهای گذشته با برف و باران شدید همراه بوده‌اند.

سلیمی از ادامه خدمات‌رسانی نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی کشور خبرداد و تصریح کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر اکنون در ۲۰۹ محور، شهر و روستا در حال امدادرسانی هستند و تاکنون به بیش از ۶۴ هزار و ۴۰ تن امدادرسانی شده و ۲۲هزار و ۹۹۵ نفر نیز اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص انتقال مصدومان به بیمارستان عنوان کرد: طی روزهای گذشته ۶۸ شهروند مصدوم متأثر از برف به بیمارستان منتقل شده و ۱۶۴ نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کرده‌اند.

سلیمی به فعالیت ۷۶۵ تیم امدادی متشکل از ۳ هزار و ۱۸۸ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان گفت: ۳۶ هزار و ۲۰۰ تخته پتو، ۳۲ هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی، ۲۲ هزار و ۲۰ قوطی انواع کنسروجات، ۴ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم خرما، ۱۵ هزار و ۲۹۰ قرص نان، ۲۷ هزار و ۴۹۰ بیسکویت میان افراد گرفتار توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره انجام عملیات امداد هوایی، بیان کرد: ۳ فروند بالگرد طی ۱۰ سورتی پرواز موفق به نجات و انتقال ۳۰ مصدوم به مناطق امن شدند؛ به‌علاوه ۲ هزار کیلوگرم محموله امدادی توسط بالگرد به مناطق ارسال شد.

سلیمی با توجه به اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور رهاسازی خودروهای گرفتار در برف اعلام کرد: ۲ هزار و ۶۸۱ خودروی گرفتار در برف با کمک نیروهای هلال احمر رهاسازی شد.

به‌گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در استانهای آذربایجان شرقی، البرز، تهران، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و قم ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا