گوشت و مرغ را تا چه زمانی در فریزر نگهداری کنیم؟

به گزارش بصیرنیوز،

مرتضی صفوی متخصص تغذیه، درباره زمانی که می‌توان مواد غذایی منجمد را در فریزر نگهداری کرد، گفت: معمولا بهتر است ۲۴ ساعت قبل از مصرف، گوشت قرمز فریز شده را از فریزر خارج و در ظرف مخصوص فلزی در یخچال گذاشت تا به آرامی یخ آن آب شود و خون آبه گوشت که حاوی مواد مغذی است، از بین نرود.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ نیز بهتر است ۱۲ ساعت، ماهی و میگو ۸ ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج شوند، افزود: نگهداری این مواد در یخچال در ظرف مخصوص پلاستیکی یا فلزی سبب شده تا از ورود مواد آلوده و بسیاری از میکروب‌ها جلوگیری شود.

صفوی خاطرنشان کرد: وجود دماسنج در فریزر ضروری است چراکه انواع گوشت را بر اساس اینکه قرار است چه مدت نگهداری شود، نشان می‌دهد به طور مثال گوشت قرمز را در ۱۸ تا ۲۰ درجه زیر صفر می‌توان در فریزر نگهداری کرد، اما کیفیت این گوشت به طور قابل توجهی پایین می‌آید.

این متخصص تغذیه ادامه داد: در دمای ۱۲ درجه زیر صفر می‌توان تا حدود ۶ ماه گوشت قرمز را در یخچال نگهداری کرد و اگر دما پایین‌تر از آن باشد به مرور زمان سبب به وجود آمدن کپک در گوشت شده و افراد مصرف کننده را مستعد بیماری‌های میکروبی می‌کند.

وی اضافه کرد: مدت ماندگاری گوشت‌ها متفاوت است به طور مثال مواد غذایی همچون گوشت کبابی و استیکی را تنها در مدت ۶ تا ۱۲ ماه، مرغ و بوقلمون قطعه شده ۴ تا ۱۲ ماه، اردک ۶ ماه و گوشت چرخ کرده، دل و جگر را تنها ۳ تا ۴ ماه می‌توان در فریزر با دمای مناسب نگهداری کرد.

صفوی تاکید کرد: البته این زمان به طور کلی برای شرایطی است که دمای فریزر ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر باشد، گوشت خون‌آبه نداشته باشد و در کیسه نایلونی مناسب نگهداری شود که تماسی با هوا ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا