رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان

فرانسه و آمریکا از ما دست کشیده‌اند/عربستان با ایران وارد گفت‌و‌گو شود

به گزارش بصیر به نقل از فارس، ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان گفت که امروز گروهی می‌خواهند که لبنان را در منجلاب اختلاف شیعه و سنی فرو ببرند که باید از این کار دوری کرد.

وی تصریح کرد که جنگ سوریه همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد و ما می‌توانیم از آن خارج شویم و اختلافات خود را سازمان دهی کنیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم همه ما به سمت نابودی پیش می‌رویم.

وی گفت: من به عربستان توصیه می‌کنم که با ایران وارد گفت‌و‌گو شود تا خسارت‌های لبنان و اختلاف شیعه و سنی کاهش یابد و به سعد حریری توصیه می‌کنم که حکومتی فراگیر را تشکیل دهد.  

جنبلاط تاکید کرد: اگر گروه ۱۴ مارس حکومت خود را منحصر به جبهه خود کند این کار یک ماجراجویی بیهوده خواهد بود قبلا قطر ما را نجات داده بود امروز چه کسی ما را نجات می‌دهد؟

ولید جنبلاط ادامه داد یک شکاف عمودی بین لبنانی‌ها وجود دارد و لبنان فقط با یک همپیمانی عربی بین المللی ثبات پیدا می‌کند.

این نماینده پارلمان لبنان همچنین گفت امروز در سطح بین المللی کسی از ما حمایت نمی‌کند، فرانسه و آمریکا از ما دست کشیده‌اند، اسرائیل برای آمریکا اصل است و نزدیکی و ارتباط بین ایران و عربستان امری واجب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا