۵ روش مصرف گیاه شفابخش جنسینگ

به گزارش بصیرنیوز،

جینسنگ را گیاه سحرآمیز و معجزه‌کننده می‌نامند. اما آیا می‌دانید چطور از آن استفاده کنید؟به نقل از فوت و فن به گفته دانشگاه پزشکی مریلند، مطالعات نشان می‌دهد که جینسنگ می‌تواند برای درمان بیماری‌ها و عوارض جسمی زیادی مفید باشد؛ مثلاً دیابت، اختلال بیش فعالی ناشی از کمبود توجه، سرطان و آنفولانزا.

 

در ایالات متحده امریکا، جینسنگ به شکل‌های پودر، قرص و ریشه خام آن وجود دارد. این گیاه مفید را معمولاً برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به بهبود عملکرد کلی بدن مصرف می‌کنند.

مصرف جینسنگ به شکل خام

جینسنگ را به صورت ریشه خام بخورید. ریشه جینسنگ را بشویید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخارپز کنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی آن را خرد کنید. ریشه را به قطعات باریک برش بزنید تا بتوانید به سادگی آن را میل نمایید. نگذارید ریشه خنک و سفت شود. روی قطعات برش زده‌شده از گیاه جینسنگ عسل بریزید و آن‌ها را در یخچال و در ظرفی که هوا وارد آن نشود نگهداری کنید. دو تکه از آن را روزانه مصرف کنید تا از مزایای آن به طور کامل بهره‌مند شوید.

استفاده از جینسنگ در سوپ

جینسنگ را به شکل سوپ هم می‌توانید مصرف کنید. سوپ مرغ را بر حسب سلیقه و دستور طبخ مورد نظر خود آماده کنید. یک مشت از تکه‌های برش خورده جینسنگ را به سوپ اضافه کنید. بگذارید سوپ به مدت ۲ ساعت آهسته بجوشد تا جا بیفتد. تکه‌های نرم شده از جینسنگ را نرم و له کنید و آن‌ها را با سوپ مخلوط کنید. حتی می‌توانید تکه‌های کوچک جینسنگ را بعد از نرم شدن از سوپ جدا کرده و جداگانه بخورید.

دم کردن جینسنگ به شکل چای

چای جینسنگ دم کنید. ۵ تکه از ریشه جینسنگ را در فنجان بریزید. به آن آب داغ اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. مایع را بنوشید. اگر می‌خواهید چای قوی‌تری داشته باشید یا از تکه‌های جینسنگ بیشتری استفاده می‌کنید، می‌توانید بگذارید مدت زمان بیشتری دم بکشد. از ریشه‌هایی که در چای دم کردید می‌توانید تا ۳ مرتبه دیگر استفاده کرده و با آن چای درست کنید. یک قاشق چایخوری پودر جینسنگ را نیز می‌توانید به عنوان جایگزین ریشه‌های خام جینسنگ برای دم کردن چای استفاده نمایید.

مصرف کپسول جینسنگ

از کپسول‌های جینسنگ استفاده کنید. این کپسول‌ها را می‌توانید از داروخانه بخرید و آن‌ها را در آب بریزید و سپس، طبق راهنمایی‌های روی بسته مصرف کنید.

استفاده از جینسنگ در غذا

گیاه جینسنگ را در طبخ غذا استفاده کنید. پودر جینسنگ را در زمان طبخ برنج به آب برنجی که می‌خواهید بپزید اضافه کنید یا تکه‌های جینسنگ یا خود ریشه جینسنگ را در روغن سرخ کرده و در کنار غذا سرو نمایید.

نکات مهم:

سعی کنید برای جذب بیشتر جینسنگ و بهره مندی بیشتر از فواید آن، جینسنگ را قبل از صرف غذا میل کنید.
جینسنگ را در انواع مختلف خام، ریشه، کپسول و پودر از فروشگاه‌ها تهیه کنید تا بتوانید به اشکال مختلف و در موقعیت‌های گوناگون میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا