افزایش ابتلا به سرطان در کشور به علت تغذیه نامناسب

به گزارش بصیرنیوز، محمد ولیپور کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: نخستین عامل مرگ و میر در دنیا و همچنین در کشور ما بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی خاطرنشان کرد: عادت غلط غذایی در یک دوره طولانی مدت زندگی موجب خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و غیره می‌شود که این عادت غذایی در تمام دنیا و کشور ما در حال تغییر است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به روند رو به رشد سرطان در کشور گفت: ابتلا به بیماری سرطان در کشور و به ویژه در میان جوانان در حال افزایش است.

ولیپور تصریح کرد: با پژوهش‌های انجام گرفته به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و تصادفات جاده‌ای از بیشنرین عوامل مرگ و میر در ایران است.

وی یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته بعداز بیماری قلبی و عروقی، سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر است که در صورت عدم کنترل در سال‌های آینده به اولین عامل مرگ و میر تبدیل می‌شود.

این کارشناس تغذیه انتخاب مواد غذایی و دقت در شیوه مصرف را در سبد خانواده‌ها بسیار مهم دانست و افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها و سلامتی انسان تغذیه مناسب و انجام فعالیت‌های ورزشی منظم بسیار موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا