ترغیب کودکان به سفر با انتظاری هیجان انگیز ولی منطقی

به گزارش بصیرنیوز،

تعطیلات عید نزدیک است. به نقل از فوت و فن خودتان را آماده کنید که یواش‌یواش بچه‌هایتان را برای یک تعطیلات عالی و پر از هیجان و البته آرامش هیجان‌زده نمایید.

هیجان‌زده کردن کودکان برای تعطیلات و رفتن به سفر خیلی راحت‌تر از راضی کردن آن‌ها برای خوردن سبزیجات است.

اگر شما قصد برنامه‌ریزی برای فصل تعطیلات را دارید و فرزندتان خیلی خوشش نمی‌آید، راه‌های زیرکانه‌ای وجود دارد که شما با انجام آن‌ها می‌توانید کودکان را به سفر ترغیب کنید.

آغاز شمارش معکوس

شمارش معکوس یکی از روش‌های هوشمندانه به منظور هیجان‌زده کردن فرزندان و آماده کردن ذهن آن‌ها برای سفر است. بعد از پایان فصل امتحانات که همیشه پر از استرس برای خانواده‌هاست یا پایان زمستان و خانه‌نشینی در اثر آلودگی هوای شهر‌های بزرگ، شمارش معکوس را آغاز کنید. شمارش معکوس به آن‌ها امکان می‌دهد تا خودشان را به آرامی وارد فصل تعطیلات کنند و برای سپری کردن تعطیلات و سفر در کنار خانواده انتظار شیرین و پرهیجانی را تجربه کنند.

انتظاری هیجان‌انگیز، اما منطقی!

والدین می‌توانند با فرزندان خود در مورد فعالیت‌هایی حرف بزنند که در مقصد سفر خود یا در طول تعطیلات انجام خواهند داد. کودکان از این که چیز‌های زیادی در مورد سفرشان بدانند واقعاً لذت می‌برند و این که متوجه شوند چقدر قرار است به همه آن‌ها خوش بگذرد. برای آن‌ها داستان‌های اسب‌سواری، استخر یا شکار گنج تعریف کنید.

با این که خوب است فرزندان خود را از چیز‌هایی که قرار است با آن‌ها در طی سفر رو به رو شوند آگاه کنید، اما یادتان باشد که اغراق نکنید و یک مقصد گردشگری را بیش از حد در نظرشان خوب جلوه ندهید. حتماً شما هم دلتان نمی‌خواهد که فرزندانتان در پایان تعطیلات ناراضی یا ناراحت باشند. سعی کنید با دید واقع‌بینانه در مورد جایی که می‌خواهید بروید با آن‌ها حرف بزنید.

برنامه‌ریزی در طول سفر یا بعد از آن با کمک فرزندان

در طول سفر یا زمانی که به مقصد مورد نظر رسیدید، از بازی‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیزی حرف بزنید که قرار است انجام دهید. پدر و مادر‌ها می‌توانند با کمک کودکان برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم با هتل از قبل هماهنگ کنید تا مسئولان هتل اتاق را با اسباب‌بازی و هدایایی پر کنند که لازم است کودکان بگردند و آن‌ها را پیدا کنند. حتی می‌توانید فعالیت‌های ترغیب‌کننده‌ای را انجام دهید که سفرتان را به تعطیلاتی به‌یادماندنی مبدل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا