هلاکت ۳۰ تروریست سوری در حمله جنگنده‌های روسی به ادلب

به گزارش بصیرنیوز، ساعتی پس از ساقط شدن یک جنگنده سوخو ۲۵ روسیه در استان ادلب سوریه، جنگنده‌های روس این منطقه را مورد حمله قرار دادند.

آنطور که خبرگزاری اینترفاکس خبر داده، در حمله انتقام‌جویانه روس‌ها، بیش از ۳۰ عضو گروهک تروریستی جیش‌النصر وابسته به ارتش آزاد سوریه کشته شده‌اند؛ وزارت دفاع روسیه گفته که در این حمله از بمب‌های هدایت‌شونده استفاده شده است.

جنگنده نه چندان مدرن سوخو ۲۵ روسیه امروز با آتش یک سلاح دوش‌پرتاب در منطقه تحت سیطره یکی از گروه‌های تروریستی اقماری ارتش آزاد سوریه ساقط شد.

درهمین رابطه بخوانید:

ادعای معارضان سوری درباره سرنگونی جنگنده روسیه

منابع وابسته به معارضان سوری گفته‌اند که این جنگنده از پایگاه هوایی در اختیار روسیه یعنی پایگاه «حمیمم» بلند شده است؛ تنها خلبان این جنگنده که در ویدئوی منتشر شده تروریست‌ها، شواهد بیرون پریدنش از کابین دیده می‌شود، کشته شده است.

در همان ویدئو، به هنگام فرود آمدن خلبان ایجکت‌کرده، صدای رگبار ممتد سلاح‌های تروریست‌ها شنیده می‌شود؛ وزارت دفاع روسیه اما می‌گوید که خلبان زنده به زمین رسیده و پس از تبادل آتش با تروریست‌ها، کشته شده است.

ارتش آزاد سوریه، از گروه‌های معارض هم‌پیمان ترکیه است. آذر ماه سال ۱۳۹۴ بود که یک جنگنده سوخو ۲۴ روسیه با آتش یک جنگنده ترکیه ساقط شد و البته آن روز هم، لاشه هواپیما، جسد یک خلبان و بدن زخمی خلبان دیگر، در منطقه تحت کنترل تروریست‌های تحت حمایت ترکیه فرود آمد.

آن حادثه باعث سردی شدید در روابط روسیه و ترکیه و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه آنکارا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا