کمربندی فریدونکنار در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش بصیرنیوز،عبدالله بهادری در گفت‌وگو با بصیرنیوز،  درباره برطرف کردن مشکلات راه و شهرسازی فریدونکنار، اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تقاطع غیرهمسطح کمربندی است که خوشبختانه قرارداد این پروژه منعقد شده و از نظر اعتباری به میزان ۵۰ درصد از محل اسناد خزانه تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار عملیات این پروژه را آغاز کرده است، افزود: پیمانکار در حال حاضر مشغول پی‌کنی و بتن‌ریزی فندانسیون رمپ‌های وروردی است و هفته آینده پنل‌های بتنی وارد کارگاه می‌شود که امیدواریم در دهه فجر سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: اتمام کمربندی فریدونکنار بالغ بر ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳ میلیارد تومان در حال حاضر تخصیص پیدا کرده است و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با پیمانکار جدید قرارداد بسته شد و مابقی با قرارداد دیگر به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

بهادری یادآور شد: چهار خطه کردن جاده فریدونکنار به آمل یکی از دیگر از پروژه‌های در دست بررسی است که لاین شرقی این پروژه تعریض شده و لاین غربی آن با برآورد هزینه طرح به وزارت ارسال شده که در سه‌شنبه هفته جاری بررسی نهایی صورت می‌گیرد و حداکثر تا پایان فروردین سال آینده با تعیین پیمانکار مراحل اجرایی آن شروع شود.

وی درباره جاده‌های دسترسی روستاهای منقارپی و زاهدکلا، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این دو روستا در ابتدای سال ۹۷ برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: با توجه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی موجود در فریدونکنار، شهرداری باید با توجه به ماده ۱۶ قانون ساماندهی، به افرادی که در این منازل سکونت دارند ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز ارائه کند و همچنین تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد و بدون نوبت به این افراد پرداخت شده و البته ۱۰ درصد از این ۱۸ درصد به عنوان یارانه از سوی دولت برای افرادی که در بافت فرسوده بهسازی و نوسازی می‌کنند برگشت داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا