کمربندی فریدونکنار در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ اتمام پروژه جاده سوادکوه به ۲ سال زمان نیاز دارد

به گزارش بصیرنیوز،

درباره برطرف کردن مشکلات راه و شهرسازی فریدونکنار، اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تقاطع غیرهمسطح کمربندی است که خوشبختانه قرارداد این پروژه منعقد شده و از نظر اعتباری به میزان ۵۰ درصد از محل اسناد خزانه تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار عملیات این پروژه را آغاز کرده است، افزود: پیمانکار در حال حاضر مشغول پی‌کنی و بتن‌ریزی فندانسیون رمپ‌های وروردی است و هفته آینده پنل‌های بتنی وارد کارگاه می‌شود که امیدواریم در دهه فجر سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: اتمام کمربندی فریدونکنار بالغ بر ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳ میلیارد تومان در حال حاضر تخصیص پیدا کرده است و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با پیمانکار جدید قرارداد بسته شد و مابقی با قرارداد دیگر به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

بهادری یادآور شد: چهار خطه کردن جاده فریدونکنار به آمل یکی از دیگر از پروژه‌های در دست بررسی است که لاین شرقی این پروژه تعریض شده و لاین غربی آن با برآورد هزینه طرح به وزارت ارسال شده که در سه‌شنبه هفته جاری بررسی نهایی صورت می‌گیرد و حداکثر تا پایان فروردین سال آینده با تعیین پیمانکار مراحل اجرایی آن شروع شود.

وی درباره جاده‌های دسترسی روستاهای منقارپی و زاهدکلا، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این دو روستا در ابتدای سال ۹۷ برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: با توجه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی موجود در فریدونکنار، شهرداری باید با توجه به ماده ۱۶ قانون ساماندهی، به افرادی که در این منازل سکونت دارند ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز ارائه کند و همچنین تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد و بدون نوبت به این افراد پرداخت شده و البته ۱۰ درصد از این ۱۸ درصد به عنوان یارانه از سوی دولت برای افرادی که در بافت فرسوده بهسازی و نوسازی می‌کنند برگشت داده می‌شود.

بهادری با اشاره به وضعیت چهار بانده کردن جاده سوادکوه و هراز، خاطرنشان کرد: جاده سوادکوه از ۸۴ کیلومتر طرح آن در حال حاضر ۷۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و حدود ۵ کیلومتر باقی مانده که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و البته این به معنای اتمام پروژه نیست چراکه یک سری دوربرگردان، تقاطع‌های غیرهمسطح و پل پل‌سفید وجود دارد و حدود دو سال این موارد زمان نیاز دارد و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که در سال ۹۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی در پایان گفت: پروژه هراز ۱۵۰ میلیارد تومان در سال جاری برای آن اعتبار درنظر گرفته شده که قسمتی از آن تحقق پیدا کرده و قرار بر این است تا پایان سال جاری حدود هشت کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد البته به شرط اینکه قیر یارانه‌ای تحویل پیمانکار داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا