عوارض صنفی کسبه ساری در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد

به گزارش بصیرنیوز،نشست هم‌اندیشی میان هیئت رئیسه اناق اصناف و قاسم قاسمی نماینده شورای شهر ساری در خصوص عوارض صنفی کسب‌وبیشه شهرداری جهت تعیین تکلیف در خصوص عوارض سال آینده‌ واحدهای تجاری مرکز استان برگزار شد.

عدم افزایش عوارض صنفی کسبه ساری طی سال ۹۷

عباس رمدانی در این باره به خبرنگار ما گفت: در راستای اینکه شهرداری همه ساله در بهمن‌ماه بودجه سال آینده را می‌بندد، لذا موضوع عوارض کسب‌وبیشه با حضور نماینده شورا و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری در محل اتاق اصناف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه عوارض کسب‌وبیشه مربوط به زمانی بود که شهرداری متولی صدور پروانه کسب بود، این عوارض اخذ می‌شد و ما معتقدیم که نباید در زمان فعلی از کسبه گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ساری اظهار کرد: عوارض صنفی از سال ۱۳۹۲ با شیب تند دریافت عوارض و محاسبه مواجه شد و شاهد افزایش عوارض صنفی شدیم و از سویی دیگر کسبه هم با فعالیت‌های شهرداری در نوسازی و خدمات شهری، معتقد به پرداخت عوارض هستند، لذا با توجه به وضعیت نامطلوب کسب‌وکار طی سالیان اخیر، ما معتقدیم این عوارض نباید طی سال آتی افزایش یابد. خوشبختانه این موضوع با همکاری مناسب شهرداری، به سمتی در حال جریان است که شاهد عدم افزایش عوارض کسب‌وبیشه طی سال ۹۷ باشیم.

ما در صنوف با کاهش عوارض مواجه می‌شویم/ درگذشته عوارض غیر واقعی بود

قاسم قاسمی نیز در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: طبق قانون، نیمه بهمن‌ماه هر سال بودجه سال آتی، مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

وی افزود: پس از تصویب، این بودجه جهت تأیید کمیته انطباق به فرمانداری ارسال و پس از موافقت به شهرداری ابلاغ می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بودجه خاطرنشان کرد: با توجه به غیر واقعی بودن عوارض کسب‌وبیشه طی دوران گذشته و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و معیشتی کسبه بازار، اعتقاد به افزایش آن طی سال ۹۷ نداریم.

قاسمی عنوان کرد: متأسفانه در دوران قبل، عدالت در اخذ این عوارض رعایت نشد و فرمول واقعی‌تر جهت اخذ عوارض تنظیم شد و من ۱۰۰ درصد قول می‌دهم که ما در صنوف با کاهش عوارض مواجه می‌شویم.

وی متذکر شد: از این موضوع که بگذریم دولت متولی اشتغال است و مردم در این شرایط به سمت کسب‌وبیشه حرکت می‌کنند و باید مردم حمایت شوند تا فشار به مردم نیاید.

گفتنی است ۲۴ هزار واحد صنفی در ساری مشغول فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا