پروژه کندرو و تندرو در فریدونکنار احداث می‌شود/ به‌دنبال ثبت ملی دومای فریدونکنار هستیم

به گزارش بصیرنیوز، مصطفی شیاری اظهار کرد: آن‌چیزی که در توان اعضای شورای دوره پنجم در زمینه زیباسازی محیط، فضای سبز، ترافیک، حذف تابلوهای ناهمگون و پیگیری برای ورودی شهر اقداماتی انجام گرفته است و البته این اقدامات تا نیمه سال آینده در شهر نمایان می‌شود.

وی با اشاره به شروع عملیات پروژه کندرو و تندرو، خاطرنشان کرد: این پروژه با مشخص شدن پیمانکار در حال پیگیری است که از ابتدای بیمارستان تا کمربندی ادامه پیدا کرده و همچنین میدانی رو به روی ساختمان شهرداری احداث می‌شود و از کنار شهرداری خیابانی به پشت ساختمان اداره گاز ایجاد شده و تا بندر ادامه پیدا می‌کند و به خیابان ۲۴ متری ساحلی متصل می‌شود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار ادامه داد: در این طرح بیش از ۱۲ هزار مترمربع از زمین بندر که حاشیه فنس قرار دارد حذف شده و تا خیابان ۲۴ متری ادامه پیدا می‌کند.

این مسئول افزود: از خیابان ۲۴ متری ساحلی تا رودخانه شیرارود با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان شهرداری و اعتبارات استانی و ملی از فرزندان صرفه‌جو خریداری شد و با انجام این پروژه خیابان از بندر تا سرخ‌رود متصل می‌شود.

شیاری با اشاره به معضل زباله شهری فریدونکنار گفت: در حال پیگیری هستیم تا این زباله‌ها به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین شیرآبه‌های آن با هدایت سیستم تصفیه آسیب زیست‌محیطی نداشته باشد و به‌دنبال راهکار برای خرید دستگاه زباله‌سوز و تبدیل زباله به کمپوست هستیم.

وی تصریح کرد: وضعیت خیابان بهشتی در حال کانال‌کشی است و تا عملیات آن تا پمپ بنزین ادامه پیدا می‌کند و تا نیمه سال ۹۷ و با جذب اعتبارات بلوار آن تکمیل می‌شود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار از تعریض خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: از پل دوم این خیابان تا پل کمربندی تعریض و دو بانده می‌شود و جوی آب آن بازسازی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی در بلوار سطح شهر از اقداماتی بوده که انجام گرفته است و به‌دنبال زیباسازی سطح شهر هستیم.

شیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه شهروندان از نظر معیشتی دچار مشکل هستند عوارض شهرداری کاهش یا ثابت مانده و همچمنین سود تقسیط حذف شده و نه تنها سود عوارض افزایش پیدا نکرده بلکه تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آسفالت شهر فریدونکنار به ترمیم نیاز دارد، یادآور شد: از فرمانداری تا کمربندی آخر شهر نیاز به روکش دارد و به همین سبب با مسئولان کشوری برای تخصیص اعتبار مذاکراتی صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر فریدونکنار ادامه داد: در پی طرحی برای ساماندهی رودخانه شهر فریدونکنار هستیم چراکه این رودخانه می‌تواند یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان معرفی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجدانه به‌دنبال ثبت ملی دومای فریدونکنار هستیم چراکه این سنت یکی از سنت‌های اصیل فریدونکنار است که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد.

شیاری در پایان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسئولان ارشد این شهرستان از افراد بومی فریدونکنار هستند، ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه آماده است که نیازمند حمایت مردم و تلاش دیگر مسئولان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا