هویت‌بخشی به زنان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان شهید رجایی نوشهر با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: افتخار انقلاب اسلامی ایران این است که امروز در کشور ما زن به عنوان یک ابزار نیست بلکه عنصری اثرگذار و عضو فعال در جامعه است.

وی از هویت‌بخشی به بانوان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نام برد و گفت: در جامعه امروز ما تعداد دخترانی که در کنکور قبول می‌شوند بیشتر از پسران است و بانوان در ادارات، دستگاه‌ها، نهادهای اجرایی و حوزه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی همانند مردان حضوری فعال و موثر دارند.

امام جمعه نوشهر محیط سالم را عامل مهمی برای رشد دانست و افزود: انقلاب محیط سالمی برای همه اقشار جامعه به وجود آورد و امروز دانش‌آموزان از این محیط باید نهایت استفاده را ببرند و قدردان باشند.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر ابعاد معنوی در ابعاد دیگر زندگی نیز کارهای بسیاری انجام داد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی و توسعه دانشگاه‌ها موفق بوده است، به طوری که امروزه در هر شهری چند دانشگاه وجود دارد.

مشایخ با اشاره به اینکه تا جامعه‌ای خود به دنبال تغییر نباشد، تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: دختران امروز ما باید از هم اکنون انقلابی‌بودن و فاطمی‌بودن را بیاموزند تا بتوانند در خود تحول ایجاد کنند.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد به والدین و معلمان خود احترام بگذارند.

** دانش‌آموزان در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بکوشند

مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز در این آیین گفت: اگر دانش‌آموزان ما انقلابی باشند و در مسیر انقلاب حرکت کنند، می‌توانند با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جایگاه شایسته‌ای برای کشورمان در آینده جهان رقم بزنند.

نورالدین‌ کوچ‌پیده افزود: جشن‌های دهه فجر امسال با رویکرد فاطمی برگزار می‌شود و امیدواریم معلمان نیز در کلاس‌های درس فرهنگ فاطمی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

وی انقلاب را لازمه تغییر و دگرگونی در جامعه دانست و یادآور شد: هر جامعه‌ای که نیاز به تغییر داشته باشد مردم آن انقلاب می‌کنند و در انقلاب اسلامی ایران، جوانان آن زمان نظام شاهنشاهی را که نظامی استبدادی و استکباری بود به رهبری امام(ره) و با ایمان به خدا برانداختند و به پیروزی رسیدند.

کوچ‌پیده با بیان اینکه انقلاب‌های گوناگونی در سطح جهان اتفاق افتاد که یا پایدار نبودند و یا به گستردگی انقلاب اسلامی ایران نبودند، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود و ریشه و اساس آن به دست تمام کسانی است که در حوزه فرهنگ تلاش می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا