حرکت رونالدینیویی افتخاری و شفر

به گزارش بصیرنیوز،

مدتهاست باشگاه استقلال برای یارگیری به روش جدیدی که در این مجموعه جا افتاده عمل می کند. مجموعه ای که خیلی ارتباط گرمی با رسانه ها ندارد و به نوعی از سوی استقلالی نویس ها به “رسانه گریزی” متهم است به نوعی چوب راهکارش را هم خورد!

مدتهاست بازیکنان استقلال مصاحبه نمی کنند و بیشتر از هر رسانه ای، متکی به صفحه شخصی شان در اینستاگرام شده اند. جدا از این بحث که یک شق از مدل جدید سیاستهای باشگاه استقلال ظرف چند سال اخیر محسوب می شود در این مجموعه تا پیش از جذب یک مهره جدید، هیچ خبری درباره اش چه حرفی به میان نمی آید.

مدیران باشگاه بر این اعتقادند که با طرح نام بازیکن یا مربی مدنظرشان، نوعی بازارگرمی صورت می گیرد و این باعث بالا رفتن قیمتش خواهد شد! در حالی که در همین مدت کوتاه شاهد بودیم پس از اعلام رسمی نام بازیکنانی مانند “یازالده گومز” یا “گوهو” رسانه ها چطور درباره شان تحقیق و بررسی کرده و آماری از مصدومیت ها یا رقم بالای قراردادشان منتشر کردند.

“اکوالا” به تهران آمد و بعد از شرکت در تست پزشکی متوجه شدند که اضافه وزن دارد! از این دست بازیکنان در این مدت کوتاه کم به تهران نیامدند. فوتبالیست‌هایی که هر یک برای حضور در تهران مبالغی برای صدور ویزا، بلیت پرواز و اقامت یکی دو روزه در تهران برای شان هزینه شد و در نهایت هم…هیچ!

به گزارش مشرق، سکوت خبری گاهی اوقات خوب است ولی کمک گرفتن از رسانه ها در خریدهای اینچنینی بی گمان به سود باشگاه تمام خواهد شد. زمانی باشگاه فوتبالیستی را در طول ماه های روبه پایان فصل زیر نظر می گیرد و بر اساس توانایی هایش او را کاندیدای جذب شدن می کند. طبیعی است اسمش را مطرح نکند تا دیگر باشگاه ها متوجه نشده و به سراغش نروند تا قیمتش زیادتر شود ولی در فصل و در نقل و انتقالات زمستانی که بازیکنان خوب، هرگز بیکار نیستند باید دقت عمل به مراتب بیشتری را در این باره لحاظ کرد. کاری که استقلالی ها درباره هیچ یک از موارد مورد نظر شفر نکردند و تصور داشتند پنهان کاری باعث می شود مهره خاص(!) مدنظرشان از دست باشگاه می پرد! در حالی که به قول حسن روشن فوتبالیستی که در یک تیم خوب کار می کند بیکار نیست.

روشن معتقد است بازیکن خوب در این مقطع از فصل بیکار نیست

حسن روشن در گفت و گویی کوتاه درباره یارگیری باشگاه ها در فصل زمستان به مشرق گفت:«قطعا بازیکن خوب در این مقطع از فصل بیکار نیست. همه که مانند ما (باشگاه های ایرانی) نیستند بهترین گلزن شان(مهدی طارمی) را وسط راه از دست بدهند. وقتی پای دلالها به میان بیاید مربیان و کارچاق کن ها به هم نان قرض می دهند و برای اینکه کسی متوجه کارشان نشود، توصیه می کنند موضوع فراگیر نشود».

“بویان نایدنوف” آخرین بازیکنی بود که استقلال به تهران آورد و با او قرارداد بست. فوتبالیستی که در پست هافبک توپ می زند و کارنامه ای ضعیف از خود برجای گذاشته است! تیمی با داشتن این همه هافبک مانند جپاروف، باقری، اسماعیلی، کریمی، ابراهیمی، چشمی، نورافکن، برزای و سایرین باز هم هافبک لازم داشت یا برای گلزنی بهتر بود یک مهاجم به خدمت می گرفت.

عالم و آدم در این مدت استقلال را به جذب یک مهاجم توصیه کردند ولی اتفاقی که درباره بویان رخ داد مانند ضرب المثل زیره به کرمان بردن است و اینگونه می توان برداشت کرد که پولی برای هزینه شدن در این راه (جذب مهاجم خارجی) در نظر گرفته شده بود و باید تحت هر شرایطی خرجش می کردند! باید دید در اینده افتخاری و کادرفنی استقلال درباره این حرکت رونالدینیویی چه توجیهی خواهند داشت!

فرصتها یکی پس از دیگری سوختند و این تیم پس از ناکامی در فصل نقل و انتقالات زمستانی، دلخوش به روزهای جذب بازیکن آزاد، حتی حاضر شد با فسخ قرارداد “مجتبی جباری” برای باز کردن جا در لیستش خود را با این فوتبالیست محبوب تیمش هم دربیندازد ولی باز هم فقط یک هافبک گرفت! هرچند که فعلا گفته شده “مامه بابا تیام” نیز یکی دیگر از بازیکنان مد نظر استقلال در دقیقه نود است که آخرین بار خرداد سال جاری برای اِمپولی به میدان رفته و از ۷ ماه و نیم پیش در هیچ تورنمنتی بازی نکرده است! مهاجمی که در ۱۵ بازی آخر امپولی از زمستان پارسال تا خرداد فقط یک گل(به آ ث میلان) زد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا