پروژه ساماندهی گلزار شهدا روستای ازباران فریدونکنار کلنگ‌زنی شد/مسئولان؛ همه باید برای اتمام این پروژه تلاش کنیم

به گزارش بصیرنیوز، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه آئین کلنگ زنی بازسازی بقعه مبارکه امامزاده عبدالله و ساماندهی گلزار شهدای روستای ازباران فریدونکنار با حضور عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه، محمدمهدی نصیری سرپرست فرمانداری فریدونکنار، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران فریدونکنار، مسئدولان ادارات و  نهادها، خانواده های معظم شهدا و مردم روستای ازباران در گلزار شهدا روستای این روستا برگزار شد.

سپس ولی الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه ما باید بتوانیم که در مسیر شهدا و حراست از آرمان های انقلاب و امام حرکت کنیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ رزمندگان روستای ازباران در جبهه ها، خاطرنشان کرد: تقدیم ۴۳ شهید و حضور پرشور در تمامی صحنه های انقلاب نشان دهنده تعهد اهالی این روستا به آرمان های جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان باید قدردان مردمی که پای این انقلاب ایستاده اند باشند.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران در این آئین اظهار کرد: دهه فجر یادآور رشادت های امام و شهدایی است که با شجاعت توانستند پیروزی را به ارمغان آورند و وظیفه ما است که نامشان را با تکریم و تعظیم گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن و دهه فجر همیشه باید گرامی داشته شود، خاطرنشان کرد: این انقلاب موجب سربلندی ایران اسلامی شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ گلزار شهدا در مازندران ساماندهی شده است، تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهیدان حداقل کاری است که می توان برای شهدا انجام داد.

رضایی با اشاره به اینکه در فریدونکنار هنوز حال و هوای دفاع مقدس پابرجا است، گفت: برگزاری یادواره شهدا در فریدونکنار و حضور رزمندگان در پای کار فعالیت های انقلابی نشان دهنده این است که این شهرستان نسبت به ارش های دفاع مقدس نمونه است.

وی یادآور شد: میانگین سامندهی گلزار شهدای شهرستان فریدونکنار در مازندران بسیار مناسب است و امیدواریم به زودی طرح ساماندهی روستای ازباران به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران اظهار کرد: ۵۱ درصد از گلزار شهدای استان ساماندهی شده است که حدود ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۲ درصد در دست اقدام است.

رضایی خاطرنشان کرد: در فریدونکنار ۶۶ درصد از گلزار شهدا ساماندهی شده است که امیدواریم با همکاری نماینده مجلس و فرماندار اعتباری مناسبی برای گلزار شهدای ازباران تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه سرآنه هر شهید برای ساماندهی مبلغ ۶ میلیون تومان است، گفت: با توجه به اینکه این پروژه گستردگی زیادی دارد امیدواریم بتوانیم مبلغی بیشتر از میزان سرآنه به این روستا اختصاص پیدا کند.

سپس حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: استان مازندران هزار و ۳۶۱ امامزاده دارد که البته بسیاری از این امامزاده ها هنوز به ثبت اوقاف نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران ۱۹۱ هزار و ۶۳۲ رقبه دارد، خاطرنشان کرد: تمامی این موارد نشان دهنده دینداری مردم این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: حدود ۴۰۰ امامزاده در مازندران در حال بازسازی است و در برخی از شهرها مسئولان شهرستانی و مردم در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کنند.

حیدری افزود: دینداری مردم روستای ازباران موجب تقدیم ۴۳ شهید به انقلاب اسلامی شده است و امیدواریم با یاری مسئولان پروژه بازسازی امامزاده عبدالله و گلزار شهدا به زودی به اتمام برسد.

در ادامه محمدمهدی نصیری با اشاره به وضعیت نامناسبی که در گلزار شهدای روستای ازباران وجود داشت، اظهار کرد: ساماندهی این گلزار می تواند اتفاق خیلی خوبی برای اهالی روستای ازباران باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیتی که در گلزار شهدا وجود دارد در شان شهیدان نیست: گفت: با پیگیری در زمینه حمایت های مالی امیدواریم به  سرانجام خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: طرحی که برای ساماندهی و بازسازی بقغه امامزاده عبدالله روستای ازباران درنظرگرفته شده، آسیبی به بنای تاریخی آن وارد نمی‌کند.

حجت الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در این آئین اظهار کرد: فرصتی استثنایی برای مسئولان و مردم در ازباران فراهم شده تا با رفع مشکلات امامزاده این روستا بتوانند ذخیره بزرگی برای دنیا و آخرت خود تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا جایی که منع قانونی ندارد برای ساماندهی گلزار شهدا و بقعه مبارکه امامزاده عبدالله روستای ازباران کمک کنند.

جلالی تصریح کرد: تعداد شهدای ازباران نشان دهنده همت والا این روستا است که انتظار می رود آن تلاش دوباره بروز پیدا کند.

موسی نیکزاد رئیس شورای اسلامی روستای ازباران در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و مسئولان شهرستان فریدونکنار نسبت به ساماندهی گلزار شهدا و امامزاده عبدالله روستای ازبارن مسائل مطرح شد و خواستار حمایت شدیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اقداماتی انجام شده و قرار شد تا اداره کل بنیاد شهید برای هر شهید مبلغ ۶ میلیون تومان را درخصوص ساماندهی به روستای ازباران اختصاص دهد.

رئیس شورای اسلامی روستای ازباران تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده با حمایت های مسئولان و مردم این پروژه به بهره برداری برسد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم متن پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی مجید حسین پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار قرائت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا