بلوندی: «سرو زیر آب» کار بسیار سختی بود

به گزارش بصیرنیوز، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس “سرو زیر آب” درباره فیلم‌های جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: ۶ فیلم در جشنواره امسال دیده ام که “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی کار خوب، پرزحمت و سختی بود و باید از آن تشکر کرد، فیلم‌های دیگر را دوست نداشتم.

وی درباره همکاری با محمدعلی باشه آهنگر در فیلم “سرو زیر آب” توضیح داد: ما با هم دوستان قدیمی هستیم و در همه آثار باشه آهنگر طراحی صحنه را برعهده داشتم. “سرو زیر آب” کار بسیار سختی بود و از لحاظ طراحی پیچیدگی‌هایی داشت.

طراح صحنه “سرو زیر آب” ادامه داد: در عرصه طراحی صحنه وقتی کار می‌کنم لذت می‌برم یعنی معتقدم که کار هر چه سخت‌تر لذت بخش‌تر است، کاری که خواب را از من نگیرد دوست ندارم و اگر خواب را از من بگیرد لذت می‌برم و تمام وجودم را برای آن می‌گذارم.

بلوندی به روند طراحی صحنه “سرو زیر آب” پرداخت و بیان کرد: در مقطعی دو ماه آماده سازی کار طول کشید. در چند شهرستان از جمله لرستان رفتیم و قبرستان‌ها و خانه ساختیم. بخشی از کار در دزفول بود و بخشی از یزد که مربوط به خانه داخلی بود. گستردگی لوکیشن در “سرو زیر آب” زیاد بود، جابه جایی‌ها زمان بر بود و کار را سخت‌تر می‌کرد.

این طراح صحنه درباره استقبال مخاطبان از “سرو زیر آب” عنوان کرد: من فیلم‌ها را در باغ کتاب دیدم و به سینمای‌های دیگر نرفته ام، استقبال در این مجموعه خوب بوده است و شنیده ام مخاطبان از سرو زیر آب در سینما‌های دیگر نیز استقبال کرده اند.

وی طراحی صحنه در سینمای ایران را تخصصی نوپا دانست و خاطرنشان کرد: طراحی صحنه در ایران تخصص نوپایی است و بعد از انقلاب طراحی صحنه سر و شکل گرفته و وارد سینما شده است. به نظر من طراحی صحنه با وجود جوانان و پیشکسوتان این عرصه در حال رشد و تعالی است و روز به روز بهتر می‌شود. کارگردانان، تهیه کنندگان و کلیه عوامل سینما به این تخصص اهمیت داده و بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا