لزوم اطلاع‌رسانی مسئولان برای بالارفتن سواد حقوقی شهروندان

به گزارش بصیرنیوز،مرتضی خواجوی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: خدمات اداره ثبت فریدونکنار علاوه بر فعالیت در شهر، ۲۳ روستا را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پنج دفتر اسناد رسمی، سه دفتر ازدواج و طلاق در فریدونکنار در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ثبت شرکت‌ها، اجرای چک و مهریه، درخواست تفکیک و غیره از فعالیت‌های هر روزه اداره ثبت اسناد و املاک است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار تصریح کرد: نقشه کادادستر در کل شهر تدوین شد و روستاها هم در حال انجام نقشه‌برداری جامع روستایی هستند.

خواجوی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای فریدونکنار دارای سند هستند، یادآور شد: تعداد کمی در صف سنددار شدن هستند و این شهرستان ۳۲ هزار پرونده وجود دارد و در هر ماه حدود ۴۰۰ سند صادر می‌شود.

وی بر بالارفتن سواد حقوقی مردم تاکید کرد و گفت: البته این امر نیازمند اطلاع‌رسانی و تعامل بیشتر سه قوه  و صدا و سیما است.

رئیس اداره ثبت سند و املاک فریدونکنار افزود: برای کمک به اعلام و اطلاع‌رسانی به مردم نیازمند تعامل با رسانه و خبرنگاران هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های سازمان به سامانه شمیم مجهز شده است که هم‌اکنون کارشناسان به بهره‌گیری از دستگاه روور نسبت به تثبیت و جانمایی املاک اقدام می‌کنند ، گفت: این دستگاه در محل با اختلاف بسیار کم تعیین مختصات می‌کند که این امر در فریدونکنار راه‌اندازی شده است و کارها به سرعت انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار با بیان مزایای این دستگاه، خاطرنشان کرد: با این دستگاه نقشه‌ها با سرعت و دقت بیشتری ترسیم می‌شود و کمترین اختلافی ایجاد نمی‌شود.

خواجوی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۶۵ سند مالکیت تک برگ کاداداستری به نام اشخاص صادر شد، اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۸۰ سند مالکیت تک برگ کاداداستری به نام دولت نیز صادر شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی تعدادی اسناد به نام مسکن مهر و دو فقره سند مالکیت پررقبه به نام اداره اوقاف صادر و تسلیم شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار از بازداشت ۳۷۴ فقره سند در سطح فریدونکنار خبر داد و تصریح کرد: ۲۸۷ فقره رفع بازداشت نیز در این مدت انجام شده است.

خواجوی از ثبت ۳۴۷ واقعه ازدواج در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۰ واقعه طلاق در سال جاری در دفتر طلاق شهرستان ثبت شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۸۷ فقره تفکیک انجام شد، اظهار کرد: هزار و ۵۲۸ فقره اسناد قطعی منقول به ثبت رسد و همچنین هزار و ۱۲۹ فقره ثبت اسناد قطعی غیرمنقول در دفاتر این حوزه ثبتی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار گفت: مبلغ ۱۶۷ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها تاکنون وصول شده است.

خواجوی با تاکید بر تعویض اسناد دفترچه‌ای قدیمی به تک برگ اظهار کرد: اداره ثبت اسناد این آمادگی را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن برای تعویض اسناد اقدام کند.

وی تصریح کرد: ادارات دولتی بر اساس قانون و آئین نامه حدنگار موظف به ارائه اطلاعات املاک در اختیار خود به اداره ثبت و تثبیت و سنددار نمودن آنها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا