بصیر

۹ دی و چراغ خاموش دولت

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، در حالی که نهادهای انقلابی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و نیروی مقاومت بسیج، صدا و سیما ، رسانه ها و تشکلهای مذهبی مردمی در تب و تاب برگزاری برنامه های متناسب با این ایام هستند و در رسانه های گروهی حماسه ۹ دی و وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد سکوت معنادار مسئولان دولتی موجب تعجب و شگفتی همگان شده است.

از یک طرف دولت در قبال برخی از اصحاب فتنه نظیر الف.ه و م.خ احساس دین می کند و برای خوشایند آنها مجبور به سکوت است و از طرف دیگر عدم اتخاذ موضع شفاف در رابطه با جریان فتنه او را در برابر افکار عمومی و نیروهای وفادار به انقلاب و رهبری دچار عذاب وجدان می سازد هر چند برخی مسئولان و فرمانداران علی رغم سکوت دولت، در جلسات ستادی و اجرائی گرامیداشت حماسه ۹ دی حضور فعال و اثربخش دارند که به اعتقاد درست یا نادرست برخی ، این عده از مسئولین با اینکار قصد خودکشی (عزل از مسئولیت) را دارند، اما شجاعت این مدیران قابل تحسین و تشویق است.

فتنه و آشوب سال ۸۸ توطئه ای خزنده و خطرناکی بود که با هدایت و حمایت استکبار و صهیونیسم و ایادی مزدور غربی آنها طراحی و اجرا شده است اما در این طرف قضیه نیز سران فتنه با لجاجت و عقده گشائی به تحریک افکار عمومی پرداختند که البته جز تعداد معدودی فریب خورده و نفوذی های ضدانقلاب کسی به خیال پردازی آنها پاسخ نداد.

 با فرو نشستن غبار فتنه و شفاف شدن حوادث پس از انتخابات، ماهیت دشمنان انقلاب در حمایت مالی و رسانه ای فتنه گران و رفتار غیر انسانی و ضددینی پیاده نظام فتنه در کف خیابانهای تهران، مردم را واداشت تا به تکلیف دینی و انقلابی خود عمل کنند و با شور حسینی بساط جریان فتنه را برچینند.

سئوال این است آیا دولت نباید در برابر احساسات پاک مردم متدین و انقلابی مسئولانه در رابطه با حماسه شکوهمند ۹ دی بیانیه صادر می کرد؟ آیا دولت مدعی تدبیر و اعتدال نباید از احساس تکلیف و بصیرت انقلابی مردم حمایت و صیانت نماید؟

انتطار می رفت استاندار مازندرانی که خود پرورش یافته دیار علویان و پرچمدار ولایتمداری است به مناسبت  حماسه ۹دی که خیزشی مردمی بوده بیانیه ای برای ایجاد انگیزه وحدت و انسجام در جامعه بیانیه ای صادر می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا