تکذیب توقف تعرفه‌های جدید واردات خودرو

به گزارش بصیرنیوز، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حکمی از دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف تعرفه‌های جدید واردات خودرو برای سازمان توسعه تجارت نیامده است. 

مجتبی خسروتاج در پاسخ به این سوال که پس از باطل شدن مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس رای «دیوان عدالت اداری» ثبت سفارش واردات خودرو چگونه انجام خواهد شد، گفت: تا به حال هیچ حکمی از دیوان عدالت اداری برای سازمان توسعه تجارت نیامده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: ضمن اینکه طرف خطاب حکم؛ اگر صحت داشته باشد، هیئت دولت است و حتما بخش حقوقی ریاست جمهوری پاسخ لازم را ارسال خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت بخشنامه جدیدی را مبنی بر توقف ثبت سفارش خودرو براساس تعرفه جدید و بازگرداندن تعرفه‌ها به قبل به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کند، واکنش سازمان چه خواهد بود، گفت: گمرکات کشور مجری اخذ حقوق گمرکی هستند و نظر دولت به آن‌ها اعلام میشود.

خسروتاج اظهار داشت: نقش سازمان در ثبت سفارش است و در ترخیص نقش ندارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که چرا همزمان با اعلام حکم دیوان عدالت اداری، سازمان اعلام کرد که سامانه ثبتارش برای رفع پاره‌ای از نواقص به صورت موقت بسته می‌شود، گفت: قرار بود سرور شبکه کامپیوتری جابه‌جا شود، ولی فعلا موضوع منتفی شده است.

وی افزود: در ضمن هیچ توقفی هم در ثبت سفارش خودرو وجود ندارد و براساس آخرین ضوابط و مصوبه دولت کار در حال اجرا است.

* ترخیص خودرو براساس مصوبات دولت انجام می‌شود

خسروتاج بیان داشت: سامانه ثبت سفارش باز است و در حال حاضر توقفی ندارد و ترخیص خودرو‌ها براساس قوانین و مصوبات ابلاغی دولت انجام می‌شود.

سایت ثبت سفارش واردات خودرو از تیرماه سال جاری در راستای ساماندهی واردات خودرو بسته شد و پس از ۶ ماه در ۱۰ دی ماه ۹۶ بعد از ابلاغ مصوبه جدید دولت و افزایش چند برابری تعرفه واردات انواع خودروها، باز و آغاز بکار کرد.

در عین حال چند روز پیش در پی شکایت بعضی شهروندان به دیوان عدالت اداری، این دیوان حکم موقت توقف اجرای مصوبه دولت درباره افزایش تعرفه واردات خودرو را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا