حاجی‌بابایی: طرح تحول نظام سلامت نیاز به بازنگری دارد

به گزارش بصیرنیوز،حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در جمع کارکنان بیمه سلامت همدان اظهار داشت: در داخل کشور ضعف‌هایی داریم که باید پوشش داده شود و این میسر نمی‌شود مگر مدیران ما در کنار تخصص تجربه لازم را در حوزه کاری خود داشته باشند و بتواند با تعهد و تخصص و تجربه به پیشبرد امور اهتمام کند.

وی تاکید کرد: تجربه در کنار تخصص می‌تواند موثر واقع شود لذا مدیر باید بتواند هنر استفاده از همه ظرفیت‌ها را برای حداکثر کارایی و بهره وری را در سازمان خود ایجاد کند.

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه در کشور ما انسان‌های سالم زیادند، اما همین انسان‌ها باید با برنامه و نقشه راه برای پیشرفت حرکت کنند تا به نقطه تعادل تعیین شده برسند افزود: در کشور‌هایی که ادعای پیشرفت دارند صد سال کار کردند تا به نقطه پایدار رسیدند ما نیز در کشور ۳۹ سال در تمام زمینه‌ها رشد کردیم و با برنامه مناسب می‌توانیم به توسعه پیش بینی شده برسیم.

وی آمار استفاده کنندگان از بیمه را در همدان یک میلیون و ۹۷۳ نفر به نقل از مسئولان مربوط اعلام کرد و گفت: البته در برخی موارد همپوشانی‌هایی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در سال ۱۳۹۶ استان همدان ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار بخش سلامت داشته است که در نگاه خوش بینانه اگر در ۴۰ ضرب شود، در کشور ۱۶ هزار میلیارد تومان خرج بیمه سلامت می‌شود.

وی ادامه داد: در مجلس خیلی تلاش کردیم بتوانیم این مبلغ را در ۹۷ ثابت نگه داریم، زیرا در لایحه بودجه ۵ درصد کمتر از ۹۶ پیش‌بینی شده بود.

وی تاکید کرد: در سال آینده بودجه سلامت همدان ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، اما باید درنظر داشت که ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرار است سال ۹۷ صادر شود.

حاجی بابایی با اشاره به این که کار از حیطه تکیه بر اعتبارات باید به سوی بهینه‌سازی و بهره‌وری بالا هدایت شود، گفت: سلامت در سال‌های اخیر بالاترین اعتبار را داشته است که آمار دقیق و مناسب می‌تواند به نقاط تعادل مناسبی برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه طرح سلامت را به هواپیمایی تشبیه کرد که اگر در این مسیر تعمیر نشود سرنوشتش سقوط خواهد بود، و گفت: این طرح نیاز شدید به بازنگری دارد، زیرا هر سال باید بدهی سال‌های دیگر را بدهیم البته در این خصوص هرچه توانستیم و بتوانیم به بخش بهداشت و سلامت کمک می‌کنیم.

وی طرح سلامت را از عمکلرد‌های مثبت و ماندگار دولت برشمرد و گفت: باید دست به دست هم بدهیم این نکته مثبت دولت ثبت و ماندگار شود و مردم طعم شیرین آن را بچشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا