روایت رسانه‌های عرب زبان از «۲۲ بهمن تماشایی»/ مصراوی: حمایت میلیونی ایرانی‌ها از انقلاب اسلامی پس از اغتشاشات اخیر/ سکوت رسانه‌های «پرسابقه»‌ی جهانی!

به گزارش بصیرنیوز، امسال نیز مانند سال‌های گذشته، دوستان و دشمنان انقلاب به خیابان‌های ایران چشم دوخته بودند تا ببینند مردم چگونه با سالگرد پیروزی انقلاب برخورد خواهند کرد. «۲۲ بهمن تماشایی» امسال هم مانند سال‌های گذشته در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشته است، که در بین آنها می‌توان به رسانه‌های مختلف عرب‌زبان اشاره کرد.

پایگاه خبری-تحلیلی «الوقت»، با اشاره به دعوت مراجع و شخصیت‌های سیاسی و احزاب مختلف از عموم مردم برای حضور در این راه‌پیمایی، راهپیمایی‌های امروز را «میلیونی» توصیف کرده و سپس به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در «میدان آزادی» در جمع انبوه مردم اشاره نموده است.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز به پوشش این راهپیمایی در تهران و دیگر شهرهای کشورمان پرداخته و ضمن اشاره به این نکته که «ملت ایران، امروز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، امام خمینی را با راهپیمایی و برنامه‌های متنوع در شهرهای مختلف کشور جشن می‌گیرند» نوشته است: «از صبح امروز در تهران و شهرهای مختلف ایران راهپیمایی‌هایی میلیونی آغاز شده است. خیابان‌های تهران و دیگر استان‌ها پرشده است از میلیون‌ها تظاهرکننده که دستنوشته‌هایی برای دعوت به وحدت ملی و کوتاه نیامدن در برابر فشارهای خارجی در دست دارند.

**تصویر هوایی از راهپیمایی امروز تهران**

[در نهایت] مسیرهای مختلف راهپیمایی در تهران (که مسئولین بلندپایه‌ی ایرانی در آن شرکت دارند) در میدان آزادی، نماد انقلاب اسلامی، به یکدیگر رسیدند و رئیس جمهور حسن روحانی برای مردم سخنرانی کرد.»

در این رابطه بیشتر بخوانید:

جزئیات حضور مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن/ شخصیت‌ها چه گفتند

این خبرگزاری در ادامه به صحبت‌های مسئولین بلندپایه‌ی ایرانی در این راهپیمایی‌ها پرداخته و نوشته است: «رئیس جمهور ایران حسن روحانی [در سخنرانی خود] اعلام کرد که شکست سازمان تروریستی داعش نتیجه‌ی همکاری کشورش با کشورهای منطقه بود. او همچنین تاکید کرد که تلاش‌های توطئه‌گردان برای تقسیم منطقه با شکست مواجه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ایران، علی لاریجانی نیز که در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در شهر شیراز سخن می‌گفت تاکید کرد که حضور گسترده‌ی ملت ایران در این مناسبت نشانگر آن است که آنها می‌خواهند مسیری که انقلاب اسلامی آن را آغاز کرده با ثبات ادامه یابد.»

سایت خبری-تحلیلی «العهد» نیز ضمن اشاره به «جمعیت انبوهی که برای گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد پیورزی انقلاب اسلامی در میدان [آزادی] جمع شده بودند» بیشتر بر روی سخنرانی رئیس جمهور و همچنین بیانیه‌ی پایانی تظاهرکنندگان متمرکز شده و بخش‌های زیادی از این سخنرانی و بیانیه را نقل کرده است.

**آتش کشیدن پرچم اسرائیل و آمریکا**

خبرگزاری «فلسطین الیوم» نیز نوشته است: «ایرانی‌ها امروز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب در کشورشان را جشن می‌گیرند. از صبح امروز، راهپیمایی‌های میلیونی و گسترده‌ای در همه‌ی استان‌ها و شهرهای این کشور آغاز شده است. خیابان‌های تهران نیز پر از تظاهرکنندگانی است که در فضایی مملو از سرزندگی و شادی پلاکاردهایی به زبان فارسی حمل می‌کنند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.»

خبرگزاری «الاتجاه پرس» هم این راهپیمایی‌های گسترده را پوشش داده و نوشته است: «از صبح امروز یکشنبه راهپیمایی‌های میلیونی‌ای در تهران و همه‌ی شهرهای ایران به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ پیروز گردید، آغاز شده است.

تصاویر منتخب از راهپیمایی امسال؛

عکس/ ۲۲ بهمن تماشایی در سراسر کشور

این راهپیمایی‌ها در ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۵:۳۰ به وقت گرینویچ) در خیابان‌ها و میادین اصلیِ بیش از ۱۰۰۰ شهر و شهرستان و بخش و ۴ هزار روستا آغاز شده است و حدود ۶ هزار خبرنگار داخلی و ۲۵۰ خبرنگار خارجی هم آن را [در تهران] پوشش می‌دهند.

در این راهپیمایی، مسئولین رده‌بالای ایرانی و فرماندهان نظامی هم شرکت خواهند داشت و اعلام شده که این راهپیمایی‌ها با ۲۲۰ هزار شاخه‌ی گل، گل‌افشانی خواهد شد.»

**دست نوشته‌های انقلابی**

پایگاه اینترنتی «مصراوی» نیز نوشته است: «از صبح امروز مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ در ایران آغاز شده است. این مراسم چند هفته پس از اعتراضات ضدحکومتی‌ای که در مناطق مختلف کشور رخ داد برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که میلیون‌ها نفر در این تظاهرات‌ها شرکت کنند.»

تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های دیگر نیز با استفاده از مطالب منتشر شده در فضای مجازی (که برخی از آنها را ذکر کردیم) به پوشش این راهپیمایی‌های گسترده پرداخته‌اند، هرچند که برخی از خبرگزاری‌های «حرفه‌ای» و «پرسابقه» ‌ی جهانی (!) نیز ترجیح داده‌اند در بخش‌های عربی خود یا هیچ اشاره‌ای به این راهپیمایی نکنند یا آنکه تنها به سراغ سخنرانی رئیس جمهور محترم رفته و با تقطیع آن، بخش‌هایی از سخنرانی را که به نظر آنها جذاب می‌آمده را (همراه و با تحلیل و تفسیرهای مغرضانه‌ی خود) ذکر نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا