راه‌اندازی نخستین ایستگاه سیار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، مجتبی فروغی طی گفت وگویی، اظهار کرد: سامانه سیار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در تمامی شهرهای مازندران راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بابلسر و فریدونکنار نخستین شهرهایی هستند که ایستگاه سیار ثبت‌نام و صدور کارت ملی هوشمند مازندران در این شهرها وجود دارد و شهروندان می‌توانند از خدمات این ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.نائب رئیس  کانون دفاتر پیشخوان دولت مازندران تصریح کرد: هدف از طراحی این سامانه سیار که به عنوان طرح کشوری هم مطرح شده، کمک به ثبت تقاضای واجدین شرایطی است که  به هر دلیلی امکان مراجعه مستقیم حضوری را ندارند.

این مسئول کارت هوشمند ملی را یکی از نشانه‌های عملکرد الکترونیکی ثبت‌احوال در کشور دانست و گفت: در این کارت تمامی مشخصات بیومتریک افراد اعم از تصاویر، اثر انگشت و امضای الکترونیکی وجود دارد.

فروغی افزود: افرادی که تا پایان سال ۸۹ کارت ملی قبلی را دریافت کرده‌اند ملزم به تعویض کارت و دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی یادآور شد: مهلت کارت‌های ملی کاغذی تا پایان سال خواهد بود و از سال آینده تمامی خدمات تنها با ارائه کارت ملی هوشمند امکان‌پذیر است.

نائب رئیس کانون دفاتر پیشخوان دولت مازندران در پایان گفت: در صورت ساقط شدن اعتبار کارت ملی افراد و عدم دریافت کارت ملی هوشمند و نبود هیچ‌گونه ابزار هویتی مانعی برای انجام امور آنان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا