رست بیف غذای لذیذ فرنگی

به گزارش بصیرنیوز،

رست بیف از انواع غذا‌های فرنگی خوشمزه و لذیذ است. به نقل از مشروح در طرز تهیه رست بیف از گوشت بدون چربی گوسفند و یا گوساله استفاده می‌شود. این غذای خوش طعم، پرکالری است.شما می‌توانید آن را با روش‌های مختلفی در منزل تهیه کنید.

 

رست بیف غذایی لذیذ فرنگی

 

مواد لازم

۱- راسته گوساله: ۵۰۰ گرم

۲- قارچ: ۲۰۰ گرم

۳- فلفل دلمه‌ای (ترجیحا قرمز): ۵۰ گرم

۴- پیاز (در صورت دلخواه): ۲ عدد متوسط

۵- خیارشور (قلمی): ۷ تا ۱۰ عدد

۶- گوجه فرنگی: ۳ عدد

۷- سس مایونز: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

۸- پنیر پیتزا یا پنیر چدار: به مقدار لازم

برای تهیه رست بیف معمولا از یک تکه بزرگ گوشت گوساله استفاده میشه که در این صورت بطبع زمان بیشتری برای پخت گوشت احتیاج دارین. اما اگه زمان کافی برای پخت گوشت نداشتین میتونین از تکه‌های کوچک‌تر گوشت استفاده کنین، اما کلا یادتون باشه که بهترین قسمت گوشت گوساله برای تهیه رست بیف فیله اش هستش.

حالا اول از همه به تکه‌های گوشتمون نمک و فلفل میزنیم. تمام سبزیجات را خرد کنید، سبزیجات خرد شده را با تمام مواد مخلوط کنید و در کف سینی فر بریزید و گوشت را روی سبزیجات قرار دهید، روی سینی را با فویل بپوشانید و در طبقه میانی فر با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد بپزید.

مقدار پخت رست بیف بسته به ذائقه شما دارد. میتوانید گوشت را تا جایی که خوب پخته شود درون فر بگذارید. در انتهای زمان پخت میتوانید فویل را بردارید و کمی روی رست بیف را با حرارت بالایی برشته کنید.

وقتی گوشت خوب سرخ شد داخل همون ماهیتابه پیاز خورد شده، سیر خورد شده و فلفل قرمز رو هم اضافه میکنیم در صورت تمایل میتونین از ادویه‌های دیگری مثل رزماری هم استفاده کنین. حالا مقداری آب داخل ماهیتابه میریزم طوری که تا یک سوم ارتفاع گوشت رو بگیره حالا در ماهیتابه رو میبندیم و اجازه میدیم تا گوشت خوب مغز پخت بشه.

در صورتی که تکه گوشت انتخابی تون بزرگ بود میتونین روی سطحش رو سوراخ‌های عمیق کنید و بعد سیر‌هایی که از وسط به دو نیم کردید و هر طعم دهنده‌ی دیگه‌ای که دوست دارید مثل برگ‌های رزماری را داخل سوراخ‌ها بذارین تا گوشت خوب مزه دار بشود، اما اگه تکه گوشتتون کوچک بود احتیاجی به این کار نیست.

رست بیف رو میتونید با سبزیجات پخته مختلف، سیب زمینی یا قارچ سرو کنید. حالا تا گوشت میپزه میتونیم قارچ کنار رست بیف رو آماده کنیم. قارچ رو حلقه حلقه کرده و بعد با کره و کمی نمک داخل ماهیتابه میزاریم تا آب بندازد.

وقتی قارچ پخت و آب انداخت حرارت رو زیاد کرده و اجازه میدهیم تا آب قارچ کشیده بشود و قارچ‌ها خوب طلایی بشن.

وقتی آب گوشت کشیده و تنگ آب شد رست بیفمون آماده شده استت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا