عضو شورای سردبیری هفته نامه 9 دی

۹ دی فضای روشنگری بود نه جنگ نظامی/ اعتدال حرکت بر روی حق و باطل نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام روانبخش در همایش تجلی بصیرت ۹ دی در تکیه معصوم زاده گلزار شهدا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ۹ دی از جهتی حتی از ۲۲ بهمن هم مهمتر است، دشمن در ۲۲ بهمن و آن ایام معلوم الحال بود و چهره های آنها کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه در ۹ دی جریان غبارآلود بود، اذعان داشت: این جریان را شخصیت هایی رهبری کردند که در پرونده شان سوابق درخشانی در انقلاب دیده می شد، راس فتنه ملبس به لباس روحانیت بود، در این فضا راه را مردم درست تشخیص دادند.

روانبخش تصریح کرد: ۹ دی در میان ایام الله پس از ۳۴ سال برجسته ترین و حساس ترین روز الهی است و قطعا غربی ها در آینده بیشتر به اهداف این فتنه اعتراف می کنند.

عضو شورای سردبیری هفته نامه ۹ دی عنوان داشت: انقلاب مصر به آن دلیل به نتیجه نرسید که غرب در میان مردم مصر اختلاف انداخت، آنها می خواستند در فتنه ۸۸همین مدل را پیاده کنند، به طوریکه طرفداران احمدی نژاد در یک خیابان و طرفداران سران فتنه در میدان دیگری دور هم جمع شدند و می خواستند جنگ داخلی در ایران ایجاد کنند.

روانبخش ادامه داد: تدبیر رهبری و سخنرانی تاریخی شان در خطبه ۲۹ خرداد این فتنه را خاموش کرد، در ۹ دی فضای جنگ نظامی نبود، بلکه فضای روشنگری بود که رهبری با تدبیر این فتنه را خاموش کرد.

عضو موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام با حذف ولایت بود، اظهار داشت: غربی ها با امام حسین، اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند.

روانبخش در ادامه تصریح کرد: در مبنای قانون اساسی ما ایدئولوژی کشور از ولی فقیه است، رئیس جمهور یک مجری است نه نظریه پرداز، متاسفانه رئیس جمهور های ما غیر از رهبری همه این خبط را انجام دادند اما باید بدانند که آنها فقط مجری هستند.

حجاریان ترجمه کتاب های غربی تدریس شده دانشگاه های ماست

وی با اشاره به اینکه رفسنجانی نیز در این زمینه دچار خبط شده است، گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری رفسنجانی مرکز تحقیقات استراتژیک نظام ایجاد شد، در این مرکز حجاریان ها و کدیورها حضور داشتند و برای دولت ها ایده پردازی می کردند که نتیجه آن در دهه ۷۰ نظریه هایی چون کنترل موالید بود و امروز می بینیم که کشور را با چه مشکلاتی رو به رو کرده است.

عضو شورای سردبیری هفته نامه ۹ دی با بیان اینکه جهش علمی کشور مرهون تلاش ها و زحمت های رهبری است، اظهار داشت: رهبری دانشمندان هسته ای و نخبگان را در چندین دوره جمع کرد و به آنها سفارشات لازم را نمود و همه شاهد بودیم که کشور به نقطه اوج رسید اما حال که به اینجا رسیدیم تمام دستاوردهای مان را دو دستی تقدیم کردند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه فتنه در ایدئولوژی است، اذعان داشت: رهبری بارها بر بومی شدن علوم تاکید کردند، در دولت کارگزاران سیاست های تعدیل اقتصادی، کنترل جمعیت و اقدامات فرهنگی کشور را نابود کرد، به طوریکه حجاریان امروز نتیجه و ترجمه کتاب های غربی تدریس شده در دانشگاه های ماست.

عضو موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: آنها می خواستند مدل کودتاهای رنگین را در ایران راه بیاندازند اما ارتباط عمیق مردم با ولایت توانست این مشکل را حل نمایند.

روانبخش با بیان اینکه امروز کسانی که از مجلس رای اعتماد نگرفتند در فتنه نقش اصلی داشتند، گفت: عده ای از ضد انقلاب ها امروز در کشور حضور ندارند و فرار کرده اند، عده ای نیز در زندان ها هستند و عده ای نیز پست گرفته اند اما یک مقدار پیچیده تر، آنها از شهید استفاده ابزاری می کنند اما از راه و توصیه شهید استفاده نمی کنند.

عضو شورای سردبیری هفته نامه ۹ دی با اشاره به شعار انتخاباتی دولت یازدهم اظهار داشت: در حق و باطل که نمی توان از اعتدال استفاده کرد، آیا اعتدال یعنی راه رفتن در میان حق و باطل یا ایستادن روی حق و پرهیز از افراط و تفریط.

وی ادامه داد: اعتدال در هر جایی خوب نیست، آیا اگر بگویند بیائید و در قضیه سوریه و فلسطین هم اعتدال را به خرج دهید باید اینکار را کرد، یعنی هم ما در این موارد برنده باشیم و هم غرب، دولت باید بداند که نباید اعتدال را به تمام امور تعمیم داد، حتی حرکت در میان حق و باطل نیز عین کفر است.

روانبخش تصریح کرد: اعتدالی که دشمن برای مان بپسندد مطلوب نیست، اگر بر همین منوال حرکت کنیم باید منتظر نتایج آن نیز باشیم، توصیه ما این است مراقب باشید تا آینده ای درخشان خلق کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا