با خبر بودن اف‌بی‌آی از احتمال تیراندازی در فلوریدا

به گزارش بصیرنیوز، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که هشدارهایی درباره تیرانداز فلوریدا دریافت کرده بود اما با انجام نشدن برخی پروتکل‌ها، نتوانستند مانع آن شوند:

اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) شامگاه جمعه اعلام کرد که درباره تیراندازی روز چهارشنبه در مدرسه‌ای در فلوریدا، هشدار دریافت کرده بود اما نتوانسته از وقوع آن جلوگیری کند.

اف‌بی‌آی با صدور بیانیه‌ای گفت یک ماه قبل شخصی نزدیک به «نیکولاس کروز» تیرانداز مدرسه فلوریدا، با آنها تماس گرفته و از اینکه احتمالا کروز چنین اقدامی انجام دهد، ابراز نگرانی کرده بود.

به نوشته وبگاه شبکه «ان‌بی‌سی‌» در بیانیه اف‌بی‌آی آمده است: «شخص تماس گیرنده اطلاعاتی درباره سلاح‌هایی که کروز در اختیار داشت، تمایلش برای قتل افراد، رفتارهای ناپایدار و پست‌های آزاردهنده در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت احتمال تیراندازی در مدرسه‌ای را ارائه کرده بود.»

در همین رابطه:

۱۷ کشته و ۲۰ زخمی در پی تیراندازی خونین در یک مدرسه‌/ واکنش توئیتری ترامپ به حادثه +عکس و فیلم

اف‌بی‌آی تاکید کرد این اطلاعات باید به عنوان «تهدید بالقوه برای جان مردم» ارزیابی و به دفتر پلیس میامی جهت انجام تحقیقات، منتقل می‌شد اما با عدم اجرای برخی پروتکل‌ها این امر صورت نگرفت.

روز چهارشنبه، نیکولاس کروز با ورود به دبیرستان «استونمن داگلاس» در جنوب شرقی فلوریدا به روی دانش‌آموزان آتش گشود.

در این حادثه دستکم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کروز خود از دانش‌آموزان سابق این دبیرستان بوده، قبل از تیراندازی، گلوله‌هایی برای هشدار شلیک کرده و زمانیکه دانش‌آموزان از کلاس‌ها خارج شدند، شروع به تیراندازی کرده است.

بررسی صفحات اجتماعی عامل مسلح این حادثه نشان می‌دهد که رگه‌هایی از نژادپرستی در این نوجوان آمریکایی کاملاً مشهود بوده است.

«دونالد ترامپ» در واکنش به این حادثه، کروز را دارای اختلالات روانی معرفی و مسئولیت حادثه را به گردن مردمی انداخته که به گفته او از مشکلات کروز اطلاع داشته‌اند، اما این موضوع را به نیروهای امنیتی گزارش نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا