تظاهرات ساکنین تل‌آویو در اعتراض به فساد مالی نتانیاهو

به گزارش بصیرنیوز،ساکنین تل‌آویو در اعتراض به فساد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و خواستار استعفای او شدند.

نزدیک به هزار نفر از ساکنین تل‌آویو امروز (جمعه) در اعتراض به فساد دولتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیوینستی تظاهرات کردند.

این تظاهرات چند روز پس از تصمیم پلیس رژیم صهیونیستی برای اعلام اتهام علیه نتانیاهو به جرم‌های مختلف مالی از جمله دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش نتانیاهو به متهم شدن به فساد مالی

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند.

رئیس پلیس سابق تل‌آویو نیز ابراز امیدواری کرد نتانیاهو هرچه زودتر در جریان تحقیقات درباره پرونده‌های فساد مالی، گناهکار شناخته شده و بازداشت شود.

حزب «لیکود» (حزب نتانیاهو و حاکم بر کابینه رژیم صهیونیستی) اما مانند هفته‌های گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تظاهرات، مدعی شد جریان چپ‌گرای سیاسی در اسرائیل، مشغول تفرقه‌افکنی و دو نیم کردن صهیونیست‌ها است.

نتانیاهو تحت پرونده موسوم به «۱۰۰۰» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، تحت پرونده «۲۰۰۰» به سوء استفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحارونوت» جهت حمایت و پوشش ویژه، و تحت پرونده «۳۰۰۰» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان متهم است.

اعتراضات مردم تل ‌آویو به فساد مالی نتانیاهو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا