شمخانی: آمریکا به تکالیفش در ایجاد امنیت داخلی خود بپردازد

به گزارش بصیرنیوز،شمخانی گفت: دولت آمریکا که از تامین امنیت شهروندانش عاجز بوده و نمی‌تواند حداقل مطالبات مردم برای زندگی امن را فراهم کند، به جای مداخله در امور داخلی دیگران به تکالیف اصلی و خود در ایجاد امنیت داخلی در این کشور بپردازد.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (جمعه) در کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران که در دارالشهدای این منطقه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه منحصر به فرد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پیروزی، تداوم و گسترش انقلاب اسلامی تصریح کرد: افتخار، عزت و امنیتی که این شهیدان عزیز برای مردم و کشور ما آفریدند در طول تاریخ این مرز و بوم بی نظیر بوده و انوار درخشان آن حیات بخش ملت‌های تشنه آزادی و عدالت است.

وی نقش آفرینی شهیدان در خلق و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت را بی بدیل و تعیین کننده ذکر کرد و افزود: این نمادهای مجسم رستگاری الگوهای نمونه و قابل تکراری برای نسل امروز و فردا هستند.

بیشتر بخوانید:

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وقایع و تحولات دهه اخیر در منطقه به ویژه پدیده زشت و زیان بار تروریسم داعشی – تکفیری گفت: حمایت ایران از کشورهای درگیر مبارزه با تروریسم که با شکل گیری نیروهای زبده و شهادت طلب در این کشورها همراه بود، جبهه تروریسم خشن را که ابزار جدید نظام سلطه برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و فروپاشی محور مقاومت بود را با شکست و هزیمت مواجه کرد.

وی اساس این پیروزی‌ها را مدیون تدبیر و هوشمندی مقام معظم رهبری دانست که از ابتدای ایجاد فتنه در سوریه و سپس عراق ابعاد صحنه و صف آرایی دشمن را به خوبی و درستی تشخیص دادند و تهدید بسیار شکننده و ویرانگری را که هدف اصلی آن ضربه به امنیت داخلی ایران بود را با تمهیدات راهبردی در ابعاد مختلف از کشور دور کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمنان برای ایجاد انحراف نسبت به ضرورت تمرکز ایران برای مقابله با تهدید فرامرزی تروریسم گفت: تولید انبوه مطالب دروغین و هدفمند بر علیه حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه و انتشار آن از طریق فضای مجازی تلاش سازماندهی شده نظام سلطه برای ضربه زدن به اراده ملی برای مقابله همه جانبه با تهدید تروریسم است‌.

شمخانی بهره‌برداری فرصت طلبانه از مطالبات اقتصادی و اجتماعی مردم و تبدیل آن به اعتراضات سیاسی بر علیه نظام اسلامی را نمونه‌ای از اقدامات شکست خورده دشمنان عنوان کرد و افزود: هوشیاری و بصیرت مردم و حضور آگاهانه و پرشور آنها در صحنه به ویژه نمایش قدرت بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال بار دیگر بیگانگان و ضدانقلاب را از سرمایه گذاری در داخل ایران ناامید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: امروز به برکت خون پاک شهیدان و جایگاه مردمی نظام اسلامی هیچ بن بستی در کشور نداریم و به طور قطع با برنامه ریزی دقیق برای افزایش نقش مردم در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم چون گذشته از مشکلات موجود عبور کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطف شتاب گرفتن انقلاب بر مبنای دستاوردهای کم نظیر آن و اصلاح نارسایی‌ها و موانع توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: با توکل به قدرت الهی و به پشتوانه مردم ضمن بسیج مجموعه ظرفیت‌های کشور در راستای حل مسائل فوریت دار کشور بویژه ارتقاء سطح معیشت و توانمند سازی اقشار ضعیف جامعه،چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به جلوه‌ای برای مایوس سازی دشمنان و افزایش امید و نشاط در مردم قدرشناس کشورمان تبدیل خواهیم کرد.

دریابان شمخانی، اتهام زنی و دروغ پراکنی‌های اخیر مقامات کاخ سفید و تل آویو بر علیه ایران که به دنبال سقوط هواپیمای جنگی اسرائیل توسط سوریه صورت گرفت را نشان از عمق کینه و در عین حال وحشت آنان از قدرت ضد اشغالگری، ضد تروریستی و ظلم ستیزانه ایران اسلامی و دیگر عناصر قدرتمند جبهه مقاومت دانست و تاکید کرد: فرماندهان شجاع و رزمندگان سلحشور جبهه مقاومت همانگونه که با صلابت به اشغالگری دولت خودخوانده داعش در عراق و سوریه پایان دادند با آزادی قدس شریف به اشغالگری رژیم جعلی صهیونیستی نیز پایان خواهند داد.

وی با اشاره به ناامنی فزاینده در آمریکا و حمله مسلحانه به ۱۹ مدرسه طی ۴۵ روز گذشته و کشتار دانش آموزان اظهار داشت: بهتر است دولت آمریکا که از تامین امنیت شهروندان خود عاجز بوده و نمی‌تواند حداقل مطالبات مردم برای زندگی امن را فراهم کند به جای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و حمایت از کشتار مردم در سوریه و یمن به تکالیف اصلی و ذاتی خود در ایجاد امنیت داخلی در آمریکا بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا