پاسخ ستاد حقوق بشر به فضاسازی‌ها درباره خودکشی سیدامامی

به گزارش بصیرنیوز،ستاد حقوق بشر در بیانیه‌ای در پاسخ به فضاسازی‌های وسیع و خصمانه در خصوص خودکشی سیدامامی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از سازمان ملل انتظار می‌رود به آمریکا و کشورهایی که مقاصد خصمانه خود را تحت عنوان «مدافع محیط زیست» دنبال می‌کنند، اخطار دهد.

در متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران آمده است: پیرو اقدام به خودکشی کاووس سیدامامی که به اتهام جاسوسی تحت پوشش فعالیت‌های محیط زیستی در زندان به سر می‌بُرد، آقای “اریک سولهایم” معاون دبیر کل سازمان ملل و رئیس نهاد محیط زیست این سازمان ( یونپ-  UNEP)  ضمن اظهار نگرانی از این حادثه اشاره می‌کند که «فعالیت در حوزه محیط زیست بخشی از حقوق بشر است و لذا همه موظف به پاسداری از این حق هستند». وی همچنین تأکید کرده که «مدافعان محیط زیست ایران و سرتاسر جهان باید حمایت و احترام شوند».

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر این بیانیه می‌افزاید: با توجه به فضاسازی‌های وسیع و غیرمستند و خصمانه که در این زمینه شده است، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران توجه جناب آقای سولهایم را به نکات ذیل جلب می‌کند؛ اولأ سازمان ملل ونهادهای تابعه آن، واحدهای مردمی (NGO) و یا رسانه‌ای نیستند بلکه اساسأ بر پیش فرض متشکل از کشورهای مستقل شده‌اند، لذا باید ضمن احترام به حاکمیت کشورهای عضو، قبل از هر گونه اظهار نظر رسمی موضوع را با کشور مربوطه در میان گذاشته و نظر رسمی آن کشور را استفسار کنند. متأسفانه این اقدام نه تنها در این مورد نادیده گرفته شده که بصورت رویه درآمده است!

بیشتر بخوانید:

شاه‌مهره آمریکایی در تور سازمان اطلاعات سپاه

تلاش برای تکمیل نقشه RQ-۱۷۰ چگونه ناکام ماند +عکس

سیدامامی باور نمی‌کرد اطلاعات جاسوسی‌اش را در اختیار داریم

در ادامه بیانیه ستاد حقوق بشر آمده است: ثانیاً جمهوری اسلامی ایران ، ضمن تأیید ضرورت حمایت و توسعه فعالیت‌های محیط زیستی ، قویأ نسبت به استفاده پوششی از این فعالیت‌ها برای مقاصد خصمانه به خصوص تجاوزات نظامی و اقدامات تروریستی هشدار می‌دهد. از سازمان ملل و نهادهای مربوطه انتظار می‌رود به آمریکا و تمام کشورهایی که صرفأ از عنوان “مدافع محیط زیست” استفاده کرده و مقاصد غیرقانونی و خصمانه و تجاوز کارانه خود را دنبال می‌کنند اخطار جدی بدهند. در حقیقت اعتبار سازمان ملل و نهادهای تابعه آن قربانی حقیقی این سوءاستفاده‌ها هستند.

ستاد حقوق بشر تصریح کرده است: ثالثاً سوء‌استفاده وسیع‌تری در این زمینه با تسامح غیر قابل توجیه سازمان ملل همراه شده است و آن پوشش فعالیت‌های تروریستی با برچسب “مدافعان حقوق بشر” است. دبیر کل سازمان ملل و همکاران ایشان حتمأ مطلع هستند که در سال‌های اخیر کسانی که در عضویت سازمان‌های تروریستی بسیار خطرناکی مانند منافقین، پژاک، کموله، ریگی و امثال آنها بوده‌اند و مرتکب جنایات متعددی علیه شهروندان بیگناه ایرانی شده‌اند و مساجد و حسینیه‌ها را که مملو از عبادت‌کنندگان بوده است منفجر کرده‌اند و در گزارش های رسمی (نمایندگان حامل مسئولیت) آن سازمان به عنوان مدافعان حقوق بشر مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: میزان تأکید و اهمیت جمهوری اسلامی به مسائل حفظ محیط زیست که منبعث از تعالیم دین مبین اسلام است، از اختصاص حجم وسیع بودجه سالانه به این امر کاملأ روشن است. انتظار ما حمایت صادقانه و به دور از آلودگی‌های مغرضانه کشورهای خطرناک و دشمن محیط زیست مانند ایالات متحده آمریکا و برخی وابستگان آن است.در پایان نیازی به تاکید نیست که ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق تک تک شهروندان خود را که در این بخش شامل متهمان و محکومان دادگاه‌ها و زندانیان است از جمله وظایف ذاتی خود دانسته و با دقت و همکاری تنگاتنگ با مراجع قضایی ذیربط این مسولیت را دنبال کرده و می‌کند. امروز در جمهوری اسلامی ایران ستاد حقوق بشر پایگاه اصلی دفاع از حقوق شهروندان است و فعالیتهای صادقانه این ستاد باعث شده تا آن، مرجع تظلمات تک تک شهروندان چه در داخل ایران و چه بیرون از مرزها باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا