از دروغ‌پردازی رسانه‌ای تا کسب منافع شخصی در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، در دنیای امروز و با توجه به گستردگی رسانه‌های نوشتاری، دیداری و مجازی نفوذ و تاثیرگذاری آن‌ها در بین مردم بیشتر شده و تمامی مخاطبان تلاش می‌کنند تا خبرها و سوژه‌های محیط پیرامون خود را در کمترین زمان از رسانه دلخواه خود دریافت کنند.

اما آن عنصری که در میان تمامی مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه رسانه بسیار اهمیت دارد، رعایت صداقت و اخلاق رسانه ای است چراکه رسانه‌ها نباید هیچگاه برای حفظ موقعیت یا کسب درآمد وابسته به اشخاص و مسئولانی شوند که آن‌ها را از وظیفه اصلی خود دور کرده و موجب بی اعتمادی مردم را فراهم کنند.

چندی است که یکی از کانال‌های تلگرامی در سطح شهرستان فریدونکنار با طرح موضوعاتی تلاش می‌کند تا با حمایت از یکی از اعضای شورای شهر به قول معروف رازهای مگوی مدیریت شهری را فاش کرده و خود را قهرمان شهر معرفی کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اعضای شورای شهر شاید از سلیقه‌های مختلف به این مسئولیت رسیده باشند اما برای مدیریت دپارتمان شهری باید مانند یک تیم واحد عمل کنند و غرق در بازی رسانه‌ای و ژست‌های پوپولیستی نشوند.

در حالی که با وجود یک شهردار جوان و ترکیب متعادل شورای شهر تغییر و تحولات ظاهری خوبی در سطح شهر فریدونکنار در حال انجام است اما انگار که این رشد مدیریتی به مذاق برخی افراد خوش نیامده که هر از چند گاهی برای مطرح کردن خود و برای کسب منافع شخصی دست به دروغ‌پردازی رسانه‌ای می‌زنند.

برداشتن پل عابر پیاده رو به روی ساختمان شورای شهر از سوی شهرداری موضوعی بوده که این عضو شورای شهر قرارداد آن را غیرقانونی اعلام کرده اما با پیگیری‌های به‌عمل آمده مشخص شد تمامی بندهای آن به صورت قانونی انجام گرفته است.

بیانیه‌های پی در پی و انتشار مطالب علیه دیگر اعضای شورای شهردر صفحه‌های مجازی، تنش آفرینی در نشست خبری ، متهم کردن اعضای شورای شهر به بی قانونی و درگیری با پرسنل نیروی انتظامی به عنوان حمایت از مردم از مهمترین اقدامات انجام شده این عضو شورای شهر است که با تکیه بر یک کانال تلگرامی به دنبال مقاصد خود است.

البته از این دست از افراد زیاد هستند که به محض مشاهده مانع در راه رسیدن به اهداف خود، تلاش می‌کنند تا با ابزار مختلف این موانع را بردارند اما آنچیزی که یک رسانه و کانال تلگرامی مورد نظر  باید به آن متعهد باشد حفظ اخلاق و احترام به مخاطبان خود در راستای پیشرفت شهر و به بازی نگرفتن شعور مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا