آخرین وضعیت انتقال اجساد هواپیمای سانحه دیده

به گزارش بصیرنیوز،

روز چهارم عملیات انتقال اجساد هواپیمای سانحه دیده آغاز شده است. هم اینک هوا در منطقه روستای بیده نزدیک‌ترین محل به منطقه سانحه هوایی هواپیمای مسیر تهران – یاسوج ابری است و محل سانحه هوایی پوشیده از مه است.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: اگر امکان داشته باشد نیرو‌ها کارگاهی را ایجاد کنند و اجساد به بالای قله انتقال داده شوند. تیم‌هایی که از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد حضور دارند از منطقه سی سخت یاسوج اقدام به صعود کنند و اجساد را به صورت نفر به نفر به پایین و به یاسوج انتقال دهند.

داریوش کریمی درباره ادامه عملیات امداد رسانی در چهارمین روز جستجو و انتقال پیکر مسافرین سانحه هوایی تهران- یاسوج اظهار کرد: روز گذشته تیم‌ها موفق شدند به محل سقوط هواپیما صعود کنند. محل سقوط برای عملیات جستجو بسیار صعب العبور است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی که شد عملیات هلی بورن انجام شد. تعداد ۲۰ نفر از کوهنوردان حرفه ایی و تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در منطقه حضور دارند و شب گذشت موفق شدند تعدادی از پیکر‌های هموطنانمان را جمع آوری کنند و در کمپ نگهداری کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه پیش بینی این است که در منطقه بارندگی داشته باشیم و قله در حال حاضر پوشیده از ابر است و در قسمت غربی کوه بارندگی شروع شده است.

کریمی با اشاره به شرایط سخت قله افزود: قرار شد از جبهه شمالی از سمت سمیرم و از جبهه جنوبی از سم سی سخت عملیات ادامه داشته باشد. در تلاش هستیم نیرو‌های که در منطقه سقوط هستند اجساد را از زیر برف بیرون بیاورند. البته امکان انتقال آن‌ها از جبهه شمالی بسیار سخت است و این احتمال وجود دارد که نتوانیم از این جبهه خارج کنیم. شرایط هوا اصلا مناسب نیست و بارندگی و برف را در منطقه شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: اگر امکان داشته باشد نیرو‌ها کارگاهی را ایجاد کنند و اجساد به بالای قله انتقال داده شوند و تیم‌هایی که از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد حضور دارند از منطقه سی سخت یاسوج اقدام به صعود کنند و اجساد را به صورت نفر به نفر به پایین و به یاسوج انتقال دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: اگر آب و هوا اجازه دهد و شرایط سخت نشود امیدواریم عملیات را با موفقیت به جلو ببریم. البته در نظر داریم تیم‌های بیشتری را برای جایگزینی و تقویت تیم‌های روز گذشته به قله بفرستیم، زیرا این تیم‌ها مجبور شدند شب گذشته در قله اسکان پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا