عضو فراکسیون زنان مجلس

اقدام قابل تأمل دولت در کاهش ۸۵ درصدی بودجه بیمه زنان خانه‌دار

به گزارش بصیر به نقل از فارس، فاطمه آلیا گفت: سؤال ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار دو هدف داشت، یکی اینکه چرا دولت در سال ۹۲ به تعهدات خود در خصوص بیمه زنان خانه‌‌دار با اولویت زنان سرپرست خانوار عمل نکرده است با وجود اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار اختصاص داده شده بود.

وی اظهار داشت: وزیر در جوابی به مجلس اعلام کرد تا اسفندماه به وعده خود عمل می‌کنیم و ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار تا پایان سال جاری بیمه می‌شوند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دوم این بود که اجرای بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۲ پایه‌ای برای اجرای آن در سال ۹۳ شود و بتوانیم در سال آینده نیز ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار را با همان بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی روند اجرای آن را ادامه دهیم.

آلیا خاطر نشان کرد: الان متأسفانه شاهد هستیم که در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۳، بودجه بیمه زنان خانه‌دار ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۸۵ درصد نسبت به سال جاری کاهش داشته است و تبعات این موضوع به تحکیم بنیان خانواده نیز تأثیر می‌گذارد چون بسیاری از زنان سرپرست خانوار امکان اشتغال ندارند و از این طریق می‌توانند خانواده خود را اداره کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پیشنهاداتی که می‌دهیم بتوانیم بخشی از این نقص را جبران کنیم اما این اقدام دولت جای تأمل دارد و مشخص است که توضیحات وزیر تعاون به ما دقیق نبوده است و ما از وزیر در صحن علنی مجلس در این خصوص سؤال خواهیم کرد.

آلیا ادامه داد: کاهش ۸۵ درصدی بودجه بیمه زنان خانه‌دار اصلا قابل قبول نیست و بنابراین سؤال ما به صحن علنی مجلس می‌آید که در ابتدا علت تعلل در اجرای بیمه زنان خانه‌دار در سال جاری چه موضوعی بوده است دوم دلیل غفلت برای بودجه بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۳ چه موضوعی بوده است؟و باید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص به نمایندگان ملت پاسخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا