ترکیه، بسیج مردمی سوریه را تهدید کرد

به گزارش بصیرنیوز، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ۴۰ تا ۵۰ خودروی نظامی حامل نیروهای مردمی سوریه روز گذشته در حال ورود به «عفرین» بودند که توپخانه‌های  ارتش ترکیه با گلوله‌باران منطقه، مانع این کار شدند.

کالین با ادعای اینکه نیروهای مردمی سوریه اکنون از منطقه به شرق حلب عقب‌نشینی کرده‌اند، هشدار داد در صورت ورود آنها به عفرین، عواقب بسیار جدی در انتظار آنها خواهد بود.

به نوشته وبگاه «سی‌ان‌ان تورک» وی با بیان اینکه امضای توافقی بین بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) باعث توقف ترکیه نخواهد شد، ادعا کرد نیروهای سوری می‌خواهند عفرین را به «قندیل» دیگری (پایگاه پ.ک.ک در عراق) تبدیل کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره منطقه کاهش تنش در ادلب نیز گفت که ترکیه تا کنون ۶ پست دیدبانی و نظارت بر آتش‌بس از ۱۲ پست را در این منطقه ایجاد کرده و مابقی آن را نیز به زوی انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

کالین همچنین توضیح داد که در زمان وقوع مسائل امنیتی در سوریه، دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی ترکیه با همتایان سوری خود در ارتباط هستند. وی البته ارتباط مستقیم را رد کرده و گفت این ارتباط غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه اگر نیروهای سوری بازهم بخواهند وارد عفرین شوند، ترکیه دوباره مانع آن خواهد شد، افزود هر گامی که در کنار ی.پ.گ در عفرین برداشته شود، از نظر ترکیه حمایت از تروریست‌هاست و به هدف قانونی تبدیل می‌شود.

کالین اخبار حول ورود نیروهای سوری به عفرین را با هدف جنگ رسانه‌ای و گمراه‌سازی دانست اما این در حالی است که «ریضان هدو» سخنگوی ی.پ.گ امروز در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» از استقرار کامل نیروهای مردمی سوریه در عفرین خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا