توهین رئیس دانشگاه تهران به اساتید/ الهه کولایی جواب خبرنگاران را چگونه می‌دهد؟

به گزارش بصیرنیوز،درحالی که اصلاح‌طلبان همواره نسبت به دموکراسی‌خواهی و اطلاع‌رسانی شفاف شعار می‌دهند اما غالبا راه دیگری را طی می‌کنند.

چندی پیش؛ در رأی‌گیری انتخاب مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای، «الهه کولایی» ۵ رأی و «احمد دوست محمدی» ۸ رأی (از مجموع ۱۳ رأی) را کسب کرده بود اما نهایتاً بعد از گذشت ۳ ماه، «محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه تهران حکم را بار دیگر به نام الهه کولایی زد تا شکل جدیدی از روند دموکراسی در مهم‌ترین دانشگاه کشور به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

تقلب، دیکتاتوری و استبداد در دانشگاه تهران/ الهه کولایی با مسئولان دانشگاه چه لابی پنهانی دارد؟

کودتا در گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران

این موضوع انتقاداتی را در پی داشت. اما رئیس دانشگاه‌ تهران نسبت به این انتقادات واکنش نشان داد و رای اساتید را در انتخابات مختلف گروه‌های آموزشی این دانشگاه مشورتی خواند.

انتقاد رسانه‌ها از اقدام خلاف دموکراسی نیلی احمد آبادی

وی در توضیح این مطلب گفت:

قانون مدیریت دانشگاه‌ها مصوب کرده، رئیس‌دانشگاه بر اساس مشورت موضوعی را به اسم رای‌گیری نپذیرد. اگر چه ما نظرمان این است که اگر رای‌گیری را مصوب کنند ما مخالفتی نداریم؛ ولی باید این مسئله در قانون روشن باشد.

واکنش جالب رئیس دانشگاه تهران به انتقادات درباره انتصاب غیردموکراتیک کولایی به عنوان مدیر گروه

رئیس دانشگاه تهران درباره نحوه انتصابات در گروه‌های آموزشی دانشگاه تهران گفت:

ما در دانشگاه تهران در حالیکه رای‌گیری انجام می‌دهیم و آن را مشورتی محسوب می‌کنیم چند عامل دیگر را نیز در نظر می‌گیریم. برنامه ۵ ساله و نظر رئیس دانشکده زیربط نیز در این زمینه مورد توجه است. لذا با توجه به این سه عامل تصمیم‌گیری می‌کنیم.

با این سخنان نیلی احمدآبادی ساختار جدیدی از دموکراسی آنهم به صورت آکادمیک را پایه گذاری کرده است که در آن افراد رای می‌دهند تا مشورت دهند!  با این حال مشخص نیست رئیس دانشگاه تهران برای اخذ مشورت اساتید این دانشگاه چرا با این روش عمل کرده و وقت این افراد را برای یک موضوع جعلی و فیک گرفته است.

 در این رابطه سعی کردیم که با الهه کولایی، استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران که در این فرآیند دور زدن انتخابات دانشگاهی مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای از سوی رئیس دانشگاه منصوب شده است، گفتگو و نظر وی را جویا شویم که ایشان تماس را یکطرفه و به یک باره قطع کرد! رفتاری که از یک استاد دانشگاه بسیار دور از انتظار بود. این درحالی است که پیش از این خبرنگار ما تماس‌های متعددی با این فعال اصلاح‌طلب گرفت که ایشان حاضر به پاسخگویی نشدند.

**وقتی خانم کولایی تلفن را روی خبرنگاران قطع می‌کند!**

به هر جهت به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر در رخدادها و گلوگاه‌های مدیریتی بر خلاف شعار شفاف‌سازی و دموکراسی‌خواهی رفتار می‌کنند و نقطه متمایز شعارهای خود را به نمایش می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا