ایران نقطه تقابل روسیه و انگلیس در شورای امنیت

به گزارش بصیرنیوز،خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شورای امنیت فردا شب قطعنامه‌ای را در خصوص یمن بررسی می‌کند که در آن ایران محل اختلاف دو کشور صاحب حق وتو در این شورا قرار گرفته است.

پیش‌نویس قطعنامه‌ای که انگلیس به شورای امنیت داده حکایت از آن دارد که تحریم‌های یمن یک‌سال دیگر تمدید شود، اما این کشور در این قطعنامه گزارش ادعایی سازمان ملل را درباره اینکه ایران تحریم تسلیحاتی یمن را نقض کرده هم مد نظر قرار داده و به آنچه نقض تحریم تسلیحاتی یمن توسط ایران خوانده شده نیز اشاره کرده است.

در این میان روس‌ها هم در تهیه پیش‌نویس خود تحریم‌های تسلیحاتی یمن را تا فوریه ۲۰۱۹ تمدید می‌کنند، اما هیچ ارجاعی به گزارش ادعایی سازمان ملل در خصوص نقض تحریم‌های یمن توسط ایران نمی‌دهند.

شایان ذکر است، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که ممکن است روسیه پیش‌نویس انگلیسی‌ها را وتو کند تا راه برای رای‌گیری در خصوص پیش‌نویس مدنظر مسکو باز شود.

گفتنی است، پیشتر انگلیس درپیش‌نویس اولیه خود، خواستار محکومیت ایران شده بود که این بخش پس از مذاکرات میان اعضای شورای امنیت از دستور کار خارج شد، اما پیش‌نویس مذکور همچنان دلالت برعدم پایبندی ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت دارد، همچنین اقدامات بیشتر در خصوص آنچه نقض تحریم‌های یمن خوانده شده را نیز توجیه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا