ادعای عجیب عادل الجبیر در جلسه شورای امنیت

به گزارش بصیرنیوز، وزیر خارجه عربستان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مدعی شد که کشورش برای بهبود حقوق بشر تلاش می‌کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه العربیه، «عادل الجبیر» در نشست این شورا گفت که کشورش به تلاش‌های خود جهت بهبود وضعیت حقوق بشر و حمایت از آن ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی مدعی بهبود وضعیت حقوق بشر است که سازمان‌های حقوقی پرونده عربستان در این زمینه را نگران‌کننده خوانده‌اند.

وبگاه خبری «گلوبال ویسز» آمریکا در یادداشتی با انتقاد از شرایط حقوق بشر در عربستان نوشته است عربستان سعودی در حالی برای دومین بار به عنوان عضو شورای حقوق بشر انتخاب می‌شود که به سرکوب آزادی‌ها ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سخنرانی کوتاهی که در نشست شورای حقوق بشر داشت، نیرو‌های جنبش انصارالله یمن را به انجام اقدامات تروریستی متهم کرد و گفت که این جنبش اقدام به سربازگیری اجباری کودکان می‌کند.

عادل الجبیر بی‌آنکه اشاره‌ای به محاصره یمن از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان داشته باشد مدعی شد که اننصار الله همه شهر‌ها را به محاصره درآورده است.

محاصره یمن از ابتدای تجاوز نظامی عربستان به این کشور باعث وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های زیادی شده است که بر اثر آن تاکنون هزاران نفر کشته شده‌اند.

وزیر خارجه عربستان در بخشی دیگر از سخنرانی خود در حالی اظهار داشت که نباید به بهانه آزادی بیان، به ادیان و مذاهب اهانت کرد که مفتیان درباری عربستان علیه شیعیان بار‌ها فتوا داده و آن‌ها را مرتد و کافر خوانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا