نقوی حسینی: نظام بانکی کمر تولید را شکسته است

به گزارش بصیرنیوز، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی کمر تولید را شکسته است، تیم اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم اراده‌ای برای حل مشکلات ندارند.

سید حسین نقوی حسینی عصر امروز در جلسه شورای کارگری که با حضور برخی صاحبان صنایعدر پایگاه شهیدان کردبچه برگزار شد، با اشاره به گسترش تفکر بسیج در دنیا اظهار داشت: امروز فرهنگ و منش بسیج در دنیا در حال گسترش است و مردم برای دفاع از نظام‌ها وارد صحنه می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج کارگری در بین سایر گروه‌ها فعالیت بیشتری دارد؛ زیرا هم باید در حوزه بسیج و هم در حوزه کارگران فعالیت کند، بسیج کارگری باید در حوزه تولید و اقتصاد کشور به واسطه فعالیت کارگران تلاش کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک همچنین عنوان کرد: ورود به عرصه رفع موانع تولید و فعالیت بر سر راه کارگران یکی مهم‌ترین وظایف حوزه کارگری است که در این زمینه نیز باید با تلاش زیاد بتواند اهداف خود را محقق کند.

نقوی با بیان اینکه امروز رکود بر تولید کشور حاکم شده است خاطرنشان کرد: امروز تولید کشور با موانع زیادی روبرو است که دلایل مختلف دارد که واردات بی‌رویه به صورت رسمی و قاچاق از مسیر‌های رسمی و مسیر‌های غیررسمی از نمونه‌های آن است و ورود ۱۵ هزار میلیارد قاچاق به کشور طبق اعلام رسمی دولت یکی از عوامل وضعیت موجود است.

وی گفت: امروز کشور صادرات نفتی دارد و کشور‌های دریافت‌کننده نفت به علت وجود تحریم‌ها تنها اقلام خاصی را به ما می‌دهند که همین امر سبب ایجاد رکود شده است، علاوه بر این سیستم بانکی نیز دارای مشکلات بسیاری است، نظام بانکی، واحد‌های تولیدی را هدف قرار داده و کمر تولید را شکسته است، ما امیدوار بودیم تیم اقتصادی دولت یازدهم و دوازهم سیستم بانکی را اصلاح کنند؛ ولی اراده‌ای ندیدیم و تغییری صورت نگرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات نظام مالیاتی تصریح کرد: نظام مالیاتی قفلی بر در مراکز تولیدی شده است و همین مسئله نیز رکود را افزایش داده است، ودر چنین شرایطی است که بیکاری بحران اجتناب‌ناپذیری است و در نتیجه آن مشکلات اجتماعی بعدی نیز به وجود می‌آید.

نقوی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری الگوی ساده‌زیستی خوبی برای همه ما هستند خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل موکتی دارند که هر کدام از ما‌ها خجالت می‌کشیم آن را در خانه خود بیندازیم و خانواده ایشان نیز همانند عموم مردم زندگی می‌کنند و سبک زندگی و منش ایشان الگوی مناسبی برای بسیجیان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا