آیت‌الله اراکی: سرکرده دراویش به کار آنها راضی بوده است

به گزارش بصیرنیوز، آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق در حوزه علمیه معصومیه(س) قم پیرامون حوادث پیش‌آمده در خیابان پاسداران و شهادت مظلومانه چند تن از نیروهای سرافراز ناجا و بسیج اظهار داشت: سرکرده این گروه دراویش اغتشاشگر، بعد از اینکه اغتشاش انجام گرفت و این جنایت بزرگِ کشتن شهدای مظلوم نیروی انتظامی و این بسیجیان مظلوم انجام می‌گیرد تازه از کسانی که این کار را مرتکب شده‌اند اعلام برائت می‌کند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: این اعلام برائت هیچ‌وقت ارزشی ندارد؛ نه ارزش قانونی داشته و نه ارزش عقلایی و عرفی دارد، به دلیل اینکه این اعلام برائت بعد از ارتکاب جرم و بعد از این انجام می‌گیرد که دیگر همه کشور علیه آن‌ها بسیج شد و همه مردم آن‌ها را محکوم کرده‌اند؛ در حالی که اگر قرار بود این اعلام برائت، حقیقی باشد باید همان روز اول این اعلام برائت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

کشف ردپای عوامل داخلی و خارجی در غائله دراویش

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مگر این کسانی که در این خیابان حاضر شدند و این خیابان را بستند عکس آن سرکرده دراویش را با خود همراه نداشتند؟! مگر اعلام نمی‌کردند که ما پیروی فلانی هستیم؟ مگر اتوبوس خالی از صندلی‌ها را درست نکردند و شب‌ها در همان اتوبوس خالی که بعد همین اتوبوس جنایت کرد نبودند؟! حتی اگر این اعلام برائت به عنوان توبه هم باشد توبه بعد از جنایت و بعد از دستگیری است که توبه‌ای بی‌ارزش است: «إِلاَّ الَّذینَ تابُوا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَقْدِرُوا عَلَیْهِمْ فَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیم» بعد از اینکه قدرت حاصل شد و آن‌ها را گرفتند دیگر توبه بعد از این بی‌ارزش است.

وی عنوان کرد: سرکرده دراویش ۳۰ روز دید که این دراویش کذایی چه می‌کنند و از اقدام آن‌ها به هیچ وجه جلوگیری و اعلام برائت نکرد، بنابراین یعنی راضی به کار آن‌ها بودند. «الرَّاضِی‏ بِفِعْلِ‏ قَوْمٍ کَالدَّاخِلِ فِیهِ مَعَهُم‏» لذا رئیس این گروه دراویشی که این کار را مرتکب شده‌اند باید محاکمه شود و در واقع اوست که باید در برابر این جنایت محاکمه شود.

آیت‌الله اراکی همچنین گفت: این حرف باید تبدیل به مطالبه مردمی شود و در سراسر کشور مردم از دولت و مسئولین مطالبه کنند؛ امیدوار هستیم که مسئولان همت کرده و با محاکمه رئیس این تشکیلات امنیت کشور را تأمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا