رایزنی ظریف با نخست وزیر کرواسی

به گزارش بصیرنیوز،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار باآندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی ضمن ابلاغ سلام معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: علاقمند توسعه و تعمیق روابط دوجانبه با کرواسی در همه زمینه‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه توریسم حلال، انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری پیشرفته و همکاری‌های بانکی را از زمینه‌های همکاری دو کشور خواند که عمدتا در جریان است.

همکاری با کرواسی برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک در کشور‌های همسایه ایران از جمله نکات مطرح شده توسط وزیر امور خارجه بود.

ظریف همچنین بر تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی بطور دو جانبه و نیز در چارچوب اتحادیه اروپا تاکید کرد.

پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی نیز ضمن بسیار خوب توصیف کردن روابط دو کشور افزود: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای همکاری‌های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری برداشته شده است که لازم است تداوم یافته و تقویت شود.

نخست وزیر کرواسی با تمجید از نقش مثبت و سازنده ایران در خاورمیانه ایران را کشوری متنفذ توصیف کرد که در راستای ثبات منطقه تلاش می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا