واکنش پنتاگون به رونمایی تسلیحات جدید روسیه

به گزارش بصیرنیوز،وزارت دفاع آمریکا در واکنش به رونمایی از تسلیحات جدید و به خصوص موشک دارای پیشرانه هسته‌ای توسط رئیس‌جمهور روسیه، مدعی شدند که این موشک هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است و در آزمایش‌ها موفق نبوده است.

یک مقام آمریکایی در واکنش به نمایش تسلیحات جدید روسیه در سخنرانی امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، صحت گفته‌های وی را زیر سوال برد.

«ولادیمیر پوتین» امروز در نطق «وضعیت کشور» در مجمع فدرال روسیه از چند سلاح جدید از جمله یک زیردریایی اتمی بسیار سریع و کوچک و موشک‌های بالستیک دارای پیشرانه اتمی رونمایی کرده بود؛ موشک‌هایی که به گفته پوتین می‌توانند اهداف مورد نظر روسیه را در هر نقطه‌ای از دنیا مورد هدف قرار دهند و از همه سامانه‌های دفاع موشکی هم رد می‌شوند.

آنطور که یکی از خبرنگاران «فاکس نیوز» از یک مقام آمریکایی شنیده، آمریکایی‌ها می‌گویند این موشک هنوز عملیاتی نشده و هنوز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد؛ این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده که موشک مزبور اخیراً در قطب شمال آزمایشی ناموفق داشته است.

پوتین امروز ضمن رونمایی از این موشک دارای پیشرانه و کلاهک اتمی، گفته بود که «هرگونه حمله اتمی به روسیه و متحدان روسیه را با حمله اتمی متقابل فورا و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهیم داد»؛ رئیس‌جمهور روسیه توضیح نداد که منظورش از متحدان روسیه چیست.

مقام آمریکایی مورد استناد فاکس‌نیوز گفته که روس‌ها از برنامه وزارت دفاع آمریکا برای ساخت دو مدل جدید بمب‌های اتمی با توان کم نگران هستند و سخنان امروز پوتین هم تلاشی بوده برای کسب وجهه در میان رأی‌دهندگان روسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است ۱۸ روز دیگر برگزار شود.

اواسط آذر ماه بود که پوتین از قصد خود برای کاندیداتوری در این انتخابات سخن گفت.

«دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم به سخنان پوتین واکنش نشان داده و گفته: «از شنیدن سخنان امروز وی، تعجب نکردیم، اما روس‌ها بدانند که هدف سامانه دفاع موشکی ما، آن‌ها نیستند.»

کمپانی «ریتون» آمریکا پاییز امسال قراردادی ۱۰.۵ میلیارد دلاری با همسایه غرب‌گرای روسیه یعنی لهستان امضاء کرد که به موجب آن، یک سامانه پیشرفته دفاع موشکی در این کشور مستقر خواهد شد.

روس‌ها به شدت به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی در مرزهایشان اعتراض دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا