۲۵۰ دانشمند برتر دنیا به شیراز می‌آیند

به گزارش بصیرنیوز،مسعود برومندی عصر امروز در نشستی در محل مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، با بیان اینکه شیراز میزبان بیست و هشتمین نشست عمومی فرهنگستان علوم جهان خواهد بود، اظهار داشت: این نشست به میزبانی کشورمان و شهر شیراز با حضور ۲۵۰ دانشمند برتر جهان و ۱۰۰ دانشمند برتر کشورمان در آذرماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این نشست در تبادل علمی دانشمندان کشورمان در سطح بین‌المللی افزود: فرهنگستان علوم جهان یک نهاد مهم علمی است که بیش از ۱۱۰۰ دانشمند برجسته از کشورهای مختلف در آن عضو و از میان آن‌ها ۱۵ دانشمند کشورمان هم عضو این فرهنگستان هستند.

وی با تأکید بر اینکه این نشست به میزبانی کشورمان در توسعه فعالیت‌های بین‌المللی علمی کشورمان بسیار مهم است خاطرنشان کرد: حضور در این نشست‌ها به محققان کشورمان اجازه می‌دهد تا محققان هم‌تراز خود را بشناسند و از آخرین یافته‌های همدیگر مطلع شوند و ارتباطات علمی خود را افزایش دهند.

این مقام مسئول حضور دانشمندان برجسته و سخنرانی‌های کلیدی را فرصتی برای استفاده محققان و پژوهشگران کشورمان دانست و گفت: این نشست بستری برای ارتقا همکاری‌های علمی بین‌المللی کشورمان فراهم می‌کند.

برومندی همچنین از همکاری مشترک وزارتخانه‌های علوم، فناوری و تحقیقات، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این نشست خبر داد و گفت: روز دقیق برگزاری این نشست هم پس از بررسی‌های نهایی اعلام می‌شود.

مدیر اجرایی فرهنگستان علوم جهان نیز در این نشست گفت: در نشست ۲۰۱۸ این فرهنگستان در شیراز، ۱۰ دانشمند برتر جهان معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا